Svårt att amma,Min son somnar och suger dåligt!HJÄLP!TIPS?
Hejsan Alla ni som läser detta!
Jag är desperat behov av hjälp, tips och andra ideér.
Min son är född 2 veckor för tidigt.Han heter William.
Han hade stora problem i början att få tag om vårtan.Därför började vi pumpa ur, vilket fungerade bra.Jag hade mycket mat, så vi frös in.Efter ca 2 veckor tog han äntligen bröstet med hjälp av vårtnappen. Efter ett tag hel ammade vi, då gick han ner i vikt. Då provade jag pumpa ur efter han hade ätit, då fick jag ur ca 10 ml, bra tänkte jag då får han i sig.Efter en vecka till gick han fortfarande ner och ville helst ligga vid bröstet hela tiden, sög kanske 5 min och somna, så fort han vakna så ville han bara ha bröstet. Nappen fungerade ett tag, men sen villle han inte ha den heller. JAg provade ge han på flaska några måltider och började pumpa ur istället. Till min förskräckelse märkte jag att jag bara fick ut runt 50 ml ur båda brösten. När jag hel pumpa kunde jag få ut 150 ml per gång ur båda brösten. Alltså måste han suga för dåligt så att mjölk produktionen minskat.
Jag blev helt förstörd, Nu funderar jag allvarligt på att ge han ersättning istället, för nu har han ingen glad mamma.
Är det nån som har tips eller erfarenheter på vad man kan göra? Jag är desperat. Jag tycker det är mysigt att amma och jag vill helst att han ska få min mjölk.
Kan man få de att hålla sig vakna?
Är det nån som också har samma problem???
TACK PÅ FÖRHAND!
MVH MIA OCH WIlle