• Alla signaturer är ju upptagna

Spjälsängsskydd?

Skulle ut o shoppa ett sådant där vadderat skydd till spjälsängen och ser till min förtvivlan att de finns i två höjder. Måste de göra allt så svårt... Ska man tänka på något särskilt? När är det lägre att föredra kontra det högre?

Småproblem blir verkligen stora...;o)

• Svar på tråden Spjälsängsskydd?
  • ia75

Jag frågade när jag tittad epå spälskydd och tjejen på babylnad sa att de högre är när barnet är lite större, och det lägre när bebisen inte rör sig så mycket i sängen

• Piff och Puff

Vad jag förstod så passar det lägre till en vagga och till spjälsängen kan du ha vilken som.

• mutti2

Ett tips när du ska ut och köpa spjällskydd till sängen; köp den som täcker alla sängens sidor och ej den som endast täcker halva, då barnets fötter lätt kan trassla in mellan spjällrorna... Min väninnas son bröt knäleden pga av det! Han fastnade med benet mellan spjällrorna och när han sen försökte vrida på sig så vreds den ur led... ! (Han var 10 mån)

• S med 2

Vi har både ett högt och ett lågt skydd, men har nästan bara andvänt det höga. Jag tycker det ser snyggare ut eftersom det är stabilare och därmed stannar på plats och inte kanar ner. Min lilla var som en liten propeller i sängen så för oss var det att föredra det höga.

• gummibears

Någonstans läste jag att man ska inte ha något som är lägre än 18 cm hög.

• snart tre

Vi har köpt det vita från Ikea, som är lågt, och tänker ha det i början. Sen när bebisen blir större ska vi köpa ett högre och lite dyrare. Men jag kan faktiskt rekommendera det Ikea har. Vi var tveksamma till det innan pga att det såg ut att sitta så löst i butiken, men det gäller bara att sätta fast det ordentligt.

Vi satte samman knottens säng (Gulliver) från Ikea i går. Blev hur fint som helst med spjälskyddet och det kostar bara 139 kronor.

• skåne84

Jag har köpt laban skydd det var lite dyrt men det e det värt tycker jag det var väldigt brett o så vöäldigt fint förstås det gick på 460kr

• Emma juli

Hej Skåne!
    Vi funderar också på Lagan tycker det är sååå fint. Finns det i olika fäger?

• Vicke

Har också köpt ett laban skydd. Kunde inte låta bli. Tror det kommer bli värt det!!!

• delovsson

Fick höra av en kompis som fick barn i fjol att det här med spjälskydd i första första början är lite onödigt då barnet inte rör sig runt i sömnen. Först när de börjar röra på sig måste man ha spjälskydd. Också sade hon att i första början om barnet sover i spjälsängen och har sängen bredvid din egen säng att man vill ju se barnet om man vaknar upp. Ett spjälskydd blockerar ju synen.

Vad säger några experter i området?

• skåne84

hej emma juli!!Jag köpte laban skyddet i vitt med figurer som man fick extra att sätta vart man ville jätte jätte sött vet faktiskt inte om det finns nån annan färg men vit e ju enkelt att kombinera sen med påslakan sett o så.

• skåne84

hej emma juli!!Jag köpte laban skyddet i vitt med figurer som man fick extra att sätta vart man ville jätte jätte sött vet faktiskt inte om det finns nån annan färg men vit e ju enkelt att kombinera sen med påslakan sett o så.

• delifi2

om man har ett högre skydd när bebisen är äldre så kan det lätt försöka resa sig med hjälp av det å eftersom det inte är stabilt nog så kan dom ta tag i det resa sig med resultat att dom slår sig i spjälorna.
    Min lillebror fick åka in till sjukan efter ett sånt försök

• Bebbsen05

Vi har ett lågt och det ska tydligen vara bättre när de är små

• Kvirre

Ni som har köpt ett högre, var har ni köpt det och hur högt var det?

• Linizen

Man ska även ha ett spjälskydd för att det blir mindre dragit i spjälsängen.

• Jordgubbar med glass

Jag tycker att Mumin spjälskydd är så gulligt så det har vi köpt när det var ett kampanjpris. Blev även bäddsetet till. Hur sött som helst.

Svar på tråden Spjälsängsskydd?