Ska till BVC/MVC på inskrivning v 9 kan man begära att få göra vul?
...eller måste man ringa innnan och säga att man vill göra det? Hur mycket kan man se när man är i vecka 9. Hur går vul till? Kan det vara skadligt på något sätt
...eller måste man ringa innnan och säga att man vill göra det? Hur mycket kan man se när man är i vecka 9. Hur går vul till? Kan det vara skadligt på något sätt
HEJ!
Hos oss gör de nu mera "Bara" UVl i undantags fall! Endast om det finns "Särskilld" anledning... Jag gjorde det v 6+2, pga Missfall innan, två raken!
Men annars gör de bara gyn undersökning.....
Men du kan ju alltid prata med dem osv....
Jag fick vanligt ultraljud i v 5 & 8 (bilder finns i mitt krypin för den som vill se) i vecka 9 kan du säkert se bebben.
Enlig min bm så är det bättre att kolla bebben med vanligt ultraljud och inte ha ljudet på för det är mera värmealstring när ljudet ska höras.
Men sen om du kan göra det precis då du är på inskrivning beror väl på om dom kan & har tid.
Jag har fått 1 tidigt mf. Men anledningen till att vi vill kolla är att vi känner på oss att det är två. För + kom redan efter ett par sekunder 3 dagar innan BIM med både Clearblue och storkhjälps test.
så man kan göra riktigt UL??
Grattis till den växande bebisen i magen!
Vet inte om man kan begära ett VUL men eftersom ni har haft ett MF så kanske ni får det. Annars så kan man ju göra UL privat, i varje fall i stockhlom.
Lycka till!
Vad kostar ett UL på privatklinik? Finns det någon sådan i Göteborg?
Hej ska på ul på ons,fick ett missfall i v13 sist så jag ringde och kollade om jag fick göra ett.Inga problem sa hon så nu går jag bara och väntar på att få komma dit.Är i vecka 9 nu.
Lycka till!
Att det gick fort att få + på CB visar inte om du får ett eller flera barn.
Det visar bara hur högt ditt graviditetshormon är, ju högre desto fortare kommer +et.jag har bara ett barn i magen och mitt plus kom på en gång. så fort stickan hade sugit upp urinen klart.
Men man kan ju alltid hoppas om man nu vill ha tvillingar... =))