• York

Zonterapi/Akupunktur under IVf-behandlingen

Jag är 27 år och har precis startat vår 2:a IVF. Mellan 1:a IVF, tills nu har jag gått på Zonterapi 4:a beh. Jag tror verkligen på att det hjälper till att få bättre cirkulation i livmodern, få fina ägg och ökar flödet i äggledarna.
    Jag ringde till RMC i Malmö där jag går och undrade va de tyckte om Zonterapi under behandlingen? De tyckte det var en bra idé, för det hjälper ju mig att slappna av oxå, vilket é positivt.
    Jag undrar om det är fler som har provar alternativa beh innan, under och efter IVF-behandlingen och vad det gett för resultat?
    Kram York

• Svar på tråden Zonterapi/Akupunktur under IVf-behandlingen
  • Förhoppningar

Jag gick på behandling hos en kvinna som arbetar med alternativ medicin. Hon är bla homeopat och zonterapeut.
    Jag gick mellan vår andra och tredje behandling. Det gav effekt och jag blev gravid på tredje försöket.

Nu är vi inne på syskonförsök. Men jag har inte gått på någon alternativ medicinsk behandling. Men misslyckad detta försöket ska jag ringa samma kvinna igen för nya behandlingar.

Vårt tredje IVF gav personligt rekort i antal ägg och även antal överlevare efter celldelning. Dock inga till frysen.

Jag skrev blogg under förra IVF-karusellen. Mer detaljer om mina behandlingar finns i min blogg. Välkommen att titta in och läsa.

Önskar dig varmt lycka till York. Hoppas du får ditt efterlängtade +.

• York

Tack för du svarade, Förhoppningar.
    Jag läste din blogg, den var så ledsam, men fin. Man kan nog aldrig förstå hur det är att mista ett barn....
    Hoppas att syskonförsöket lyckas bra nu då. Kram York

• Förhoppningar

Tack för din omtanke. Det finns inte ord att beskriva det vi gått igenom. Därför slutar min blogg lite abrupt.
    Tack för lyckönskningen. Hoppas verkligen på +.

Hur långt är du kommen i denna er andra IVF?

• York

Hej igen...
    Jag har börjat med hormonsprutor Puregon, ska på VUL den 24/1 då det är 8:e dagen med Puregon.
    Det blir EV äggplock vecka: 5. (Man ska aldrig räkna ut något i förväg, de har jag lärt mej efter alla besvikelser.)
    Jag ska på Zonterapi i morgon och på tisdag, hoppas på att det kan hjälpa mig att få bättre kvalite på äggen???
    Kram

• Carrie

Jag fick zt inför icsi nr 2 & blev gravid, tyvärr ofostrig grav. Har dock märkt att min lutealfas har stbiliserats & jag har inga spottings längre vilket är positivt. Min terapeut jobbar med levern, tjocktarmen & Olesens punkt. Jag tar zink, e-vitamin, folsyra, linförolja samt dricker maskrosbladste. Har nu fått zt inför icsi nr 3 & hoppas på en riktig graviditet denna gången!

Lycka till!

Svar på tråden Zonterapi/Akupunktur under IVf-behandlingen