• Anonym (knölig)

Är det normalt att ha en ett knöligt huvud?

Det syns ju inte för allt hår men det är en relativt stor knöl. Har inte tänkt på om jag har haft den förut eller inte. När jag ser folk med rakade huvuden så har de aldrig knölar. Kan det vara att man har så naturligt eller är det något man bör kolla upp?

• Svar på tråden Är det normalt att ha en ett knöligt huvud?
  • Anonym (olika)

Alla huvuden är olika. Formen på huvudet kan variera mycket...

• Anonym (knölig)

Men hur kommer det sig då att alla man ser med rakade huvuden har helt jämna huvuden. Jag skulle ju se jättekonstig ut utan hår...

• Anonym (olika)

Jag har sett folk med rakade och knöliga skallar.

• Anonym

Ytterst få personer har perfekta släta huvuden. Själv har jag ett väldigt platt bakhuvud. Du får väl se det som att du har geniknölar

• Anonym (knölig)

Okej men då kan det inte vara något farligt då? Men varför är det knölar, menar, vad består de av...?

Jag har också ett ställe där det är ganska platt men det har jag alltid haft så det oroar mej inte.

• Anonym

Men det beror väl helt enkelt på skallens form. Och nej - att ha lite knölar eller vara platthuvad etc är inget farligt!

• Anonym (knölig)

Fast om man helt plötsligt skulle ha fått en ny knöl så skulle det väl inte vara så bra... jag har inte tänkt på om jag har en knöl där eller inte tidigare, så den kan ju vara ny...

• Bongobongo

Folk med knöliga huvuden brukar inte välja att raka dem...

Knölar är normala.

• Anonym (olika)

Man känner nog knölarna mer än vad man ser dom...

• Shadilly

Fullt normalt och väldigt vanligt. Förr fanns det till och med en "vetenskap" som påstod sig kunna tala om vad du var för en sorts människa beroende på var knölarna var placerade. Om du var bra på matte, aggressiv, etc. Bullshit självklart, men talar lite för hur vanliga knölarna är.

• Anonym (olika)

Min bror har ett väldigt knöligt rakat huvud. Både fram och bak. Men det är inte fult på något sätt. Det är liksom han...

• Anonym

Jag har många, både små och stota knölar i huvudet, var till läkaren som sa att det var helt normalt. Många har så, inget konstigt.

• skorpionen80

Anonym (knölig) skrev 2008-01-20 15:27:00 följande:

Men hur kommer det sig då att alla man ser med rakade huvuden har helt jämna huvuden. Jag skulle ju se jättekonstig ut utan hår...
    Och just därför rakar du dig inte, eller hur? Och om du hade gjort det och sett för jävlig ut, hade du inte gjort om det. Alltså blir det de med jämna huvuden som rakar sig ;)

Mitt huvud är också knöligt, skulle vara kul att se hur det ser ut rakat =)
Svar på tråden Är det normalt att ha en ett knöligt huvud?