• AnnaLinnea

Plastad frotté

Hej,
    Dottern har nappat på att börja sova som en stor tjej- det vill säga utan blöja. Nu till min fråga- kan man torktumla plastad frotté?- eller hur ska man annars hinna hålla med rena bäddningar?

• Svar på tråden Plastad frotté
  • AnnaLinnea

Är det en så korkad fråga att ingen orkar svara?? ;)

• Agamemnon

Den från IKEA kan man tvätta i maskin men inte torktumla, då spricker plasten (eller så).
    Det är i alla fall vad jag har blivit tillsagd, men så kanske det skiljer sig från tillverkare till tillverkare?

Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • Gubbas

Det är Ingen korkad fråga! Jag skulle inte rekommendera att torktumla, de håller inte då. Tvätta och torka som vanligt.

Lycka till!

• Wkd chick

plastat frotte torkar u på noll tid. bara att hänga upp mellan två stolar efter tvätt.

• eriQa

köp två? :p

hehe, jag köpte en stooor på tygaffär, hade tänkt bäda ned den i vår 180 säng, men det går ju inte insåg jag. det blir stekhett att ha den i sängen. så nu har vi klippt den i mindre bitar och har flera.

• AnnaLinnea

Tack för alla svar.
    Jo, vi har redan två.
    Jag har försökt torka mellan två stolar men det hinner inte bli torrt från morgonen till kvällen (helt torrt alltså).

Jag kanske köper flera.

• MammaA

Jag råkade tummla min kom på det när jag tog ur den, den gick inte sönder men jag tyckte plasten blev lite mjukare. Jag hade full värme så det borde gå med lite värme. Har du flera så kan du väl prova på svag värme.
    Hade också en stor som vi bäddade i våran säng, trodde jag hade feber när jag var så blöt på ryggen och inte kunde sova men märkte att det var underlägget så det åkte bort. Flyttade ner sonens så han inte skulle ligga med hela kroppen på utan bara nedredelen. Det skyddar ju inte om han spyr men han slipper vara så varm iallafall, han har ju annars alltid sparkat av sig täcket och blivit kall.

• Lorina

Vi köpte våra på Ellos och jag torktumlar dom och det går jättebra!! Vet inte vad tvättråden säger men vi tvättar dom upp till 2 gånger / dag och har så gjort sen i dec, eftersom vi har tvillingar som håller på att sluta med nattblöja.

• reva

Jag har en variant inköpt på babyaffär. Den går bra att tumla. Den skulle annars aldrig hinna torka innan kvällen

Den andra varianten är köpt på Ikea men det skulle jag inte våga tumla. Den är så tunn att den skulle smälta eller något... Men den torkar på bara någon timme.

Du har nog köpt varianten som är tåligare vilket gör att den går att tumla. Men gör som någon här ovan tipsade, prova att tumla en liten bit.

Svar på tråden Plastad frotté