• Annis123

75% förskollärare- schema?

Ni som jobbar 75 % som förskollärare hur ser ert schema ut?

• Svar på tråden 75% förskollärare- schema?
  • Annis123

Finns det verkligen ingen här som kan dela med sig av sitt schema?

• Annis123

Ett sista försök.
    Vill bara veta om det kan vara rimligt att få arbeta 7-13 varje dag iveckan om man jobbar 75 % eller hur det brukar se ut.

• Lalalong

Annis123
    Jobbar inte 75% själv. Men en kollega har det (vi jobbar på samma förskola alltså). Hon jobbar
    Mån: Varannan vecka 6.15-12.45 och varannan vecka 11-17.30
    Tis: 8-14.40
    Ons: 9-15.30
    Tors: Varannan vecka 6.15-12.45 och varannan vecka 10-16.30
    Fred: Rullande schema. Kan vara starttid allt från 6.15 till 11 och sluttid allt från 12.45 till 17.30.

Jag _tror_ inte att det är rimligt att en person jobbar 7-13 varje dag. För att det är vissa tider på eftermiddagen som måste täckas upp med ett visst antal personer (i alla fall hos oss) och det är ju en fördel om vi kan turas om allihopa om att ha sena tider såväl som öppningar som inte heller är så poppis.

• LillaLinan

När jag jobbade en sväng som förskollärare på förskolan så hade man typ ett schema så alla hade en morgon tid, en mellan tid och en sentid på sitt schema....sedan fick man slåss med näppar och klor för de resterande två dagarna Endel vill ju vara lediga 1 dag/vecka när de jobbar 75% tex

• hälsingejänta

Vi har ett rullande fyraveckors schema just nu där vi alla turas om att arbeta på alla de tider som vi har. Jag arbetar 75% och jobbar varje dag, varierande tider. Vi turas alltså om att öpnna, stänga och jobba tiden därimellan. Vi är alltid full personal mellan 9.30 och ca. 12-13 eftersom det då är flest barn och vi har mycket aktiviteter. Tiden 7-13 är ju rimlig för en 75% tjänst tycker jag, 30 h/v. Men personligen gillar jag ett varierande schema.

• Lindis41

arb på fsk, de som arb 75% arb varannan dag 8-13 och varannan 10-16 fre är rullande. men vi har en mamma som arb på en annan fsk o arb 7-13 tre dagar i v och 7-16 en dag o 7-14:30 en annan...

tror det e svårt att få sluta 13 varje dag

• javalady

Vi har rullande sexveckorsschema (eg tre veckors med det blir sexveckors med tidig resp sen vecka) den som är ledig har sin lediga dag när det är mittenpasset då det stämmer bäst med tider hos oss.

Måndag och fredag rullas också så alla får alla pass de dagarna enl bestämt schema.

Går man utöver fast personal är det lättare att få sluta exempelvis kl 13. Enda delen jag kan tänka mig att du får sluta kl 13 varje dag är att någon annan i personalen alltid vill jobba sent.

• Grus grus

Jag är förskollärare och jobbar 75%. Jag är ledig varje måndag, och sedan har vi treveckors schema på övriga dagar. Vi går alltid tidig-mellan-sen. Så om jag på tisdagen har en mellantur, går jag på onsdagen en sen tur, torsdagen tidig och fredagen mellan. Att vi ändå har treveckors schema är för att slippa de rullande fredagarna, som alla hade svårt att komma ihåg. Nu blir det att man alltid har tre rullande hela veckor.

Men det beror ju självklart hur barngruppen ser ut. Jag vet en resurstjänst som fick jobba mellan 8-14 varje dag. Det var då det var flest barn, och då var det ju den tiden som gällde.

Mamma till Lovis!
  • Kangkurr

jag har fasta tider 3 dagar i veckan: tis 9-15.30 ons: 9-15:45 tors: 7-13. Mån o fre rullande schema med dessa skift eller ett 11-17:45 skift. Jag o en kollega täcker upp en heltid tillsammans plus några timmar utöver.

Svar på tråden 75% förskollärare- schema?