knöl på kinden
Igår upptäckte jag en knöl på min dotters kind. Den syns inte, bara känns när man stryker med handen eller känner/letar efter den. Lite läskigt ju, ska ringa BVC imorgon,vad kan det vara?
Igår upptäckte jag en knöl på min dotters kind. Den syns inte, bara känns när man stryker med handen eller känner/letar efter den. Lite läskigt ju, ska ringa BVC imorgon,vad kan det vara?
Garanterat en körtel. Min dotter hade en sådan på höger kind som bara kändes inuti men i och för sig var en rödfläck utanpå.
försvann den? hur lång tid tog det?
Ja, den är borta nu men det tog tid. Vi provade en salva (som jag glömt namnet på, fick den av sköterskan) ett tag men det hjälpte inte. Utan den skulle läka ut själv. Provade salvan bara för att testa om det skulle gå fortare bort. Den är helt ofarlig.
har hade vår dotter också, läkaren sa att det var en spottkörtel som hade svullnat upp.
Hennes sitter nästan nere vid käkbenet om du förstår vad jag menar.
typ samma här, strax nedanför mungipan men ner mot käkbenet
Har du ringt BVC?
Pratade med BVC idag, dom sa att det inte var ovanligt och att jag skulle avvakta. Vi ska höras igen om en vecka.
Pratade med BVC idag, dom sa att det inte var ovanligt och att jag skulle avvakta. Vi ska höras igen om en vecka.
hej
min son var bara 2v när vi upptäckte en knöl i kinden ner mot käken.
läkarna gissade på spottkörteln, och nu har vi gjort punktionstest som vi väntar på resultat från.
han ser ut som en liten hamster...har inte ont....
men, man blir ju orolig.
dessutom var han prematur född i v33+4
har du fått någon rätsida på problemet???
sonen har som 2 kulor i kinden....tyvärr har det nu blivit större så imorgon skall vi till läkarna igen...
Ev för att göra ännu ett ultraljud....han var ju så förb. liten förra gången så de såg nästan inget.
ha det gott
knölen har försvunnit :)