• Mejasmorsa

Veckodagsträning på förskolan

Hej på er!

Vi har just börjat jobba med veckodagar på förswkolan där jag jobbar. Är det någon som har något/några tips på hur man kan kan lära barnen veckodagarna på ett roligt sätt. Tänkte bl.a. på den där sången som börjar "måndag gör jag ingenting..", men vart tar söndagen vägen där???

• Svar på tråden Veckodagsträning på förskolan
  • norgesessan

Jag kan en annan sång, men det är visst mer till den än jag kan...
    Måndag och tisdag, onsdag och torsdag, fredag och lördag, och söndag solens dag.

• Shoppingtokig

Haha, jag kom och tänka på den där gamla sången...Dagararna dom går och går efter varandra mån, tis, ons, tors, fre, lör, sön. Dagarna dom går och går efter varandra, mån försvann...mån, mån kom tillbaks annars fattas det en dag, mån, mån kom tillbaks, tack ska du ha! Sedan sjunger man så om alla dagarna, men den blir ganska lång. Vet att jag hade den i samlingen på mitt gamla jobb och är barnen får små är det ganska svårt. Annars är ju sånger/verser ett lättare sätt att komma ihåg på

• Shoppingtokig

Sedan kunde jag tydligen inte stava till dagarna heller :-P

• Mejasmorsa

Ja, den är ju fin..det var någon av mina kollegor som kunde melodin på den. Vi har barn mellan 2-5 så för de minsta kanske den blir lite lång men provar man inte så får man ju inte veta
    Fint namn nu har förresten..passar in på mig med

• Shoppingtokig

Ja, det passar in på många

• Shoppingtokig

Tog examen maj 2003

Svar på tråden Veckodagsträning på förskolan