• Pernilla o Ronny

Svart prick i ögat!

Är det någon som vet om graviditet kan påverka synen? Frågade min BM i veckan, men hon hade aldrig hört talas om det...

Jag har nämligen som en svart liten "fluga" i ögat, som jag ser titt som tätt. Jag har inte problem med blodtrycket så de kan inte vara på grund av det...

Nägon som vet vad detta kan vara?

• Svar på tråden Svart prick i ögat!
  • CarolineM

Min optiker sa att det är vanligt att man får sämre syn när man är gravid, men att det blir bättre när man slutat amma. Vet dock inget om "flugor", men det kan ju vara idé att ringa närmaste optiker och fråga. De har säkert bättre koll än BM.

• Pernilla o Ronny

*Ha ha* Alltså min svarta prick ser ut som en liten sån där bananfluga. *Super irriterande*

Någon annan som vet något om flugor i ögonen?!

• Ingunn

Det kan vara något på näthinnar. Jag hade det och då var det som en spindel som kröp runt. Detta hade dock inget samband men någon graviditet.

• Pernilla o Ronny

Men jag har aldrig haft problem förut med mina ögon! Bär inte ens glasögon... Fattar inte vad de kan vara.

Spindel *hi hi*...

• Ylva 80

Ibland så ser man celldelar och skräp som flyter runt i glaskroppen i ögat. Typiskt är då att det ser ut som insekter eller dylikt. Helt ofarligt och jätte vanligt. Om du tittar på något helt vitt så är det stor chans att du ser mer av skräpet. Försök att inte koncentrera dig på den så sorterar hjärnan snart bort den ur synfältet.

• systernegativ

det kan vara mascaraspill och sånt också. jag har ofta grejs i ögonen, superstörigt. man kan alltid köpa ögonvatten av något slag och skölja ögat med så det försvinner.

Svar på tråden Svart prick i ögat!