• russel

Skräddarbacken

Hejsan
    Är det någon som har erfarenhet hur det är att bo i Skräddarbacken, Borlänge. Vi är en familj med två barn på 2 och 4 år som funderar på att flytta dit. Är det ett lugnt och tryggt område för barn att växa upp i?osv....

• Svar på tråden Skräddarbacken
  • Wirra

Hehe jag bodde där tills jag var 9 månader
    Mina morföräldrar bodde där tills jag var kanske 10 år, och nu bor ett par bekanta där.

De bekanta trivs väldigt bra där, men jag har flyttat 60 mil från dalarna så jag kan inga detaljer. Ett tips, gå in på en av dalarna/borlänge-trådarna och fråga

snälla snälla snääälla bebis, kom ut nu.
  • Martha

Jag bor i Borlänge men i Färjegårdarna som ligger en bra bit i från Skräddarbacken. Tror dock att det är ett rätt så lungt område. Mycket hus å mycket barnfamiljer. Det enda jag vet som inte är bra är att det var nånn ride med bilinbrott där i höstas men annars är det rätt lungt om skräddarbacken. Min styvdotter bor där varannan vecka med sin mamma och trivs. :) Har även fler kompisar som bor där. 

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • flowerbranch

hej! Bodde där i ca 1år och jag kan säga att det beror väldigt mycket på vart i området man bor. Längs Gös Eriks väg med omnejd där det mest finns hyreslägenheter kan det vara ganska mycket strul, oftast ungar i åldrarna 13-17 som driver runt och hittar på skit. Men som sagts tidigare så finns det väldigt mycket barnfamiljer i området. Och helt underbara promenadvägar om man har hund! Jag kan rekomendera att bo där om man inte störs sig på busungar ;)

• Zina

bodde oxå där som barn o det var kanon! men som sagt nu snackar vi för 30 år sen

fråga de i blg tråden de kan nog svara hur det är nu....

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505
  • don Thomaso

Vi har bott där 2 år nu och stortrivs - men som det skrevs i tidigare svar så kan det bero lite på var i området man bor.

Enkelt kan man nog säga att ju längre upp i området desto lungnare är det.
    Runt hyreslägenheterna och bostadsrättsföreningarna längre ner är det lite stökigt ibland.
    Varit problem med bilinbrott där under senaste tiden.

Annars kanon med dagis, skola, bad, elljuspår, bra cykelvägar.
    Även bra bussförbindelser med tre avgångar/timme till centrum.
    Bra även helg och kväll.

Svar på tråden Skräddarbacken