• VASL

Incheckning av sulkyvagn

Jag har köpt en sulkyvagn från babyland inför vår resa till Kanarieöarna med Fritidsresorna. Måste man checka in vagnen vid incheckningen eller kan man göra det vid gaten? Har någon varit med om att vagnen gått sönder? Tänkte tejpa fast hjulena så de inte kan röra sig och förhoppningsvis inte går sönder.Är det en bra ide'?

• Svar på tråden Incheckning av sulkyvagn
  • Pärtan76

När vi åkte till Kanarieöarna i höstas från Arlanda, checkade vi i vagnen på specialincheckingen. Köpte först en såndär plastpåse att ha vagnen i. Det går inte vid gaten, men när vi skulle därifrån tog vi med vagnen ända fram till planet och så la de in vagnen där.

Från sverige har jag dock hört att det kan vara lite olika.

Att tejpa hjulen kankse är en bra idé. Vi hade låsning på hjulen och det fungerade. Det ena låset lossnade dock på återresan, men tror att den går att sätta dit igen.

Trevlig resa!

• lykta

Vi reste till Teneriffa från Sturup o vi lämnade väskan vid gaten.

• Dixie

det är olika för olika flygplatser - på Kastrup får man checka in vagnen på "specialbaggage" och där får man en platspåse att lägga vagenen i ( vi brukar spara den till hemresan!) vi har flugit flera gånger med vagnar, och de har inte gått sönder.

• Ewis

Når vi åkt från Arlanda så har vi inte fått tagit med vagnen till gaten utan fått checka in den på specialbaggage.
    Påse att lägga vagnen i kan man köpa vid informationsdisken har jag för mig och den kostar ca 50-60kr om jag inte minns fel.
    Vi brukar köpa en extra påse till hemresan.

Vi hade en sulky som blev lite sne och vind, rullade typ på tre hjul efter en flygresa från Teneriffa.
    Vi gjorde en skade anmälan direkt på Arlanda när vi upptäckte det.
    Fick ersättning för vagnen från försäkringsbolaget + att vi fick behålla vagnen som trots detta gick att använda.

• Panna82

Första gången när vi åkte från Arlanda fick vi checka in den men inte nu senast.

Tror det varierar mellan flygbolagen.

Svar på tråden Incheckning av sulkyvagn