• Fru Indosaurie

Magic Bullet

Ja eftersom att sökfunktionen ligger nere så kan jag inte söka efter en tråd som jag vet finns om just denna maskin..
    Jag får fråga igen.

Är det någon som har en magic bullet och kan dela med sig av sina erfarenheter? Är det en mirakelmaskin eller funkar den inte alls?

• Svar på tråden Magic Bullet
  • nennie81

blir alltid nyfiken när jag läser om någotjag inte känner till måste därför puffa lite

• Fru Indosaurie

jaa just det det är tv shop =) Och som vanligt är det väl bara ljug, haha.
    Men jag såg någon som hade beställt en och är så nyfiken på hur den fungerar.. våran matberedare (eller vad det nu heter) har snart gjort sitt.

• Spark

Jag har en sån... och jag är väl nöjd med den.. men den funkar ju inte direkt på 3 sekunder som reklamen säger, eller jag har inte lyckats med det i allafall... Jag använder min till att göra goda fruktdrinka, jätte gott nu till sommaren.. Och det praktiska är ju att den går o diska i maskin...

• Fru Indosaurie

Spark:

Haha nej dom där 3 sekunderna kändes lite för bra för att vara sant.
    Men funkar juice delen?

• Spark

Jag har bara lekt lite o gjort på hallon (tycker inte om kärnorna) Men jag tyckte att det funka bra.. knepet var att när man skulle hälla upp det sista så ville gärna det du pressat rinna med ut... men man kansek skulle göra på nått speciellt vis...

• Fru Indosaurie

hmm.. undra om man skulle investera i en.. verkar väldigt lättskött och lättdiskad iaf.
    Sambon hatar monstret som vi har nu =)

• Spark

Jag kan ju säga det att jag är nöjd med den.. Men jag använder den inte så mycket som jag trodde..(men jag glömmer att jag har den..) Sambon tycker det bästa är att om man inte har jucepress delen i bringaren, är den utmärkta att göra milkshake i....

• Fru Indosaurie

tack för dina svar!
    Nej förmodligen så kommer inte jag heller använda den så mkt som jag tror =)
    Är inne i en "måste ha" period.

• nennie81

nu vet jag vad det är tjohoo jag har ju faktiskt sett reklamen ser smaskigt ut men jag har en jättebra äkta bartender blender som oxå e väldigt lättdiskad!!

• nennie81

men om du ska göra egen barnmat är ju nåt sånt ett jättesmart inköp (finns ju andra än TV-shop varianten)

• Fru Indosaurie

barnmat? jaa bara jag blir gravid nångång så ;)
    nej man måste ju inte köpa just den där..
    fast det verkar enkelt för då slipper jag leta runt =)

• Mausiii

Jag tycker att Magic Bulleten är bra. Instruktionsboken/receptboken är ju rätt kul att läsa också.

Minus för att den låter så förbaskat högt och juicepressen är värdelös. Frukt blir till fin puré och morötter gick det mindre bra med, trots små bitar. Tre stora morötter och många svordomar senare med bitar som ständigt fastnar och torr puré i väggarna, fick jag ihop till 1/4 glas... jippi.

Men den är jättebra för barnmat, diverse gaggamojor, röror och såser och att blanda ihop t ex broccolisoppa för en person.

Svar på tråden Magic Bullet