• Jaffa

Brio city race- brio nova..osv..

Är dem bra? Är ni nöjda??
    Har en kompis som vill köpa en brio sittvagn o hon undrar prisklasserna i affärn...vet ni något?
    Något annat hon bör tänka på när hon ska köpa vagn, tips?
    Å vad ska man tänka på om man köper begagnat?

(många frågor...*hehe* men hon är nyfiken o har inte eget konto här...)

• Svar på tråden Brio city race- brio nova..osv..
  • näbben

Tänk på bredden på vagnen. Barnet skall kunna ha en overall på sig när det blir kallt.
    Hur tung är den.
    Om det är två olika långa som skall köra bör det vara ett handtag som går att justera i höjdled.

Det var några av de saker som jag kom på. Lycka till!

• Jaffa

=0) tack för tippsen!
    Vad kan dem kosta i affärn då..?

• Maria 79

Jag köpte en Bro Race härom dan, e sååå nöjd med den, även fast den kostar en tusing mer än Brio Sittyn, men Racen har liggläge (vilket är ett MÅSTE till min 8-månaders) och det har inte sittyn som jag EGENTLIGEN ville ha. Men båda är lika små och smidiga.

Sittyn kostar 1300 på babyland och Racen 2300. På Racen får man suflett till, vill man ha det på sittyn får man köpa till den.

Begagnatmarknaden ja... jag var inne där ett tag och rotade, men så fort man hittade nåt man ville ha så var det antingen tusen mil bort eller sålt.
    Små sittvagnar går som smör i solsken just nu.

Om hon ska köpa en begagnad tycker jag att hon ska åka och titta på vagnen "live" innan hon bestämmer sej, provköra den och kolla att den är hel o ren. Lägg inga bud på en vagn förran du har sett den.
    Köper man en ny vagn från ett företag eller affär har man ju garanti och kan gå tillbaka och klaga om det skulle gå sönder något. Sånt är svårare med en privatperson.
    Betala aldrig mer än halva orginalpriset. Vagnen är ju begagnad! Oavsett hur gammal eller ny den är.

• näbben

Jag vet att här i Göteborg har de rea i olika butiker just nu på Race och Zenitar. Då kostar de runt 2000 kr. Vet ej normalpris. Sorry.

• Jaffa

Maria79;
    tack så mycket..! Ska visa ditt inlägg till henne, mycket bra tips!

Hej svejs!

• väntar o längtar

Brio Nova är en sittvagn modell större, dvs allt annat än en sulky. Vi har en sån som förstavagn med mjuklift i. Skulle aldrig köpa den till en tvååring... utan satsa på en sulky istället.

• Maria 79

Jappan... jo dom är lika stora (eller små). Man kan inte skilja med ögat iaf

Svar på tråden Brio city race- brio nova..osv..