Gravid och förvirrad
Kan börja med och säga att jag och min pojkvän vart tillsammans i 1½ månad!!
Och det gör det hela ännu mer förvirrande..
Jag älskar han så otroligt och han är verkligen den rätte, aldrig känt såhär innan och alla runt om mig ser det på mig. Vi är nu sambos, och trivs jätte bra med det!
till saken.. Har varit mkt med flytt o alltihop, så igår kom jag på mig själv att jag sa för minst 1½ veckan sen att jag skulle ha mens. och kom på igår att jag inte fått nån. Helt glömt bort det, inte tänkt på det. Och så tänkte jag ,men den är bara sen för jag har varit så stressad och sådär. Kände mig dum och tänkte jag kanske räknat fel.
Aja tänkte jag, jag testar mig bara för och lugna mina nerver :)
Testade mig.. och jag vart inte det minsta lugn av svaret.. Kan tillägga att det här var kl 17, en timme innan jag skulle på en stor 50 års fest!
Snabbt som fasen kom det fram två streck på stickan, ordentligt klara! Jag visste inte vad jag skulle göra eller säga eller nåt, bara stod där och skaka.
Gick iaf ut till killen och berättade, han var lugn och bara höll om mig.
Vi har iaf pratat om det nu, kan tillägga att jag är 19 år,och han fyller 23 i sommar.
Han sa att det känns tidigt och han helst vill att jag tar bort det, med tanke på att vi vart tsm så kort tid och allt.
jag sa att jag kanske inte klarar det, kanske inte vill det. Vet inte är så himla förvirrad. Alltid drömt om barn, och längtat. och jag längtar fortfarande, kan bara inte förstå att jag är gravid. Och att jag måste välja nåt sådär svårt.
Jag vet att min kille finns där och förstår mig.
Den tanken som mest flyger omkring i huvudet är vad fan ska mamma och pappa säga, svärmor och svärfar, farmor och farfar och mormor.. vad ska alla dom säga.. alla tyckte det var roligt att vi flytta ihop och att allt känns rätt och så, även om dom tyckte att det gick fort.
hur fan ska man då komma och säga vi ska ha barn på ett smidigt sätt?
Åh så mkt tankar..
Och så mår jag så illa med.. men måste jobba =/
Jätte sugen på mat,o de smakar jätte bra de första tuggorna iaf, sen mår jag bara illa.. kräkts två ggr idag =/
Allt är så himla komplicerat.. nu vart det långt :P
Aja hoppas det finns nån som iaf kan lugna mig lite!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-14 19:24
Skriver en uppdatering nu till alla som inte förstått de :P
Vi är nu jätte lyckliga :) Och killen känner att det känns helt okej och bli pappa nu och tycker det är mest roligt :)
Har berättat för nästan all släkt och alla har blivit förvånadsvärt glada och gratulerat oss :P Visst hade jag räknat med att alla skulle bli glada, men först efter ett tag när chocken lagt sig lixom.. men dom flesta vart super glada direkt :)
Farmor jubla i telefon och vart jätte jätte glad :)
Så det här kommer gå jätte bra :) Längtar så nu!!