• Majsan81

telefonnummer till försäkringskassan?

Hej!
    Jag är bara i v 10 och skulle vilja ringa till Försäkringskassan för att se lite var jag hamnar i mammapenning i och med att jag pluggar nu osv. Har varit inne på deras sida och tittat men blir inte klok på vilket telefonnummer jag ska ringa för att få fram denna information. Någon som vet? Det är nog för tidigt på morgonen för mig än

• Svar på tråden telefonnummer till försäkringskassan?
  • Majsan81

Tack så jättemycket! Ytterligare en fråga. Ja jag kan ju bara ringa och fråga det själv men jag är lite fegis när det gäller sånna här samtal. Då är ni perfekta här inne Kan jag be dom räkna ut hur min mammapenning kan komma att se ut? Behöver dom ha någon information av mig innan eller är det bara att ringa? Har dom all arbetsinfo hos sig menar jag?

• NicoFina

Det kan du själv gör på deras hemsida!
    Klicka dig fram till föräldrapenningen och där finns det en knapp du kan trycka på som heter Beräkna F-Penning.

• Majsan81

Jo jag upptäckte att jag kunde det men så ska man ha sitt bank-id till hands och jag minns inte mitt lösenord. I och med att min bankdosa saknar batteri för tillfället så kan jag inte gå in på bankens hemsa och kolla lösenordet där heller. Men tack för tipset!

Kanske Försäkringskassan kan se det ändå då.

• Majsan81

aha det visste jag däremot inte. Tack NicoFina!

Svar på tråden telefonnummer till försäkringskassan?