usch! vaccination på katter!!
Fasen va arg jag är!!!
VARFÖR vaccinerar man ej sina katter??
Spelar ingen roll om det är en raskatt eller bonnkatt, de kan få sjukdomar lika väl!!
O de spelar heller ingen roll om det är inne eller utekatt, för tex kattpest smittar genom att vi människor kan få det på kläder o skor o bära me oss smittan hem osv!
min ena kissunge som va en hittekatt dog häromnatten i kattpest, jag hade bara haft honom ca 3 veckor, o han va i uselt skick, jag skulle vaccinerat o chippat honom efter att såret som jag behandlade med salva o jodopax, hade läkt, men jag hann inte, kattpesten tog honom.. o till följd av det så fick jag lägga in min andra kattunge på djursjukhuset, då hon med blev sjuk, men tack vare att jag vaccinerat henne så fick hon en mycket lindrigare form av sjukan. nu har jag hämtat hem henne o hon är mycket piggare!
nu letar jag en ny kisse då jag o övriga familjemedlemmar här saknar Benji så mycket.
Letar för fullt på blocket, det gör inget om kissen är runt halvåret gammal, men måste vara vaccinerad eftersom att smittan kan leva kvar i 1 år från att den kommit in i huset, o de jag tänker inte riskera att ta hem en ovaccinerad kisse som sen blir sjuk.
men då kommer här mitt problem, ingen jäkel vaccinerar juh sina stackars katter!!!!!!!! bara de här tokdyra raskatterna, men jag har inte de 5-7000 kr som det kostar med en raskatt, speciellt inte nu efter den här sjukhushistorien me min andra kisse o så kremering av min Benji o så.
Jag kan juh köpa en kissunge som ej e vaccinerad men då måste den bo hos min mor tex o så vaccineras en gång, sen gårde nån vecka sen andra vaccinationen sen måste de gå runt 3-4 veckor efter sista vaccin innan jag får ta hem kissen till mig, o de blir runt 1,5 månad, o ska då min mamma sitta där med min katt o inte kunna åka iväg nånstans? Bli bunden pga mig? Dessutom kan hon då ej komma o hälsa på mig o sitt barnbarn, o jag kan ej åka dit o hälsa på eftersom jag kan då bära smittan dit...
FAN jag blir tokig!!!
Fasen kan inte folk vaccinera sina katter ? Höj statusen på de stackars små liven!
typisk kattannons "jättesöta små kattungar, 12 veckor gamla söker nya hem, avmaskade o jättesociala"
men inget om veterinärbesiktade o idmärkta o vaccin, fasen, borde va lag på det!
=( stackars katter!!!!
jag vaccinerar o chippar mina katter, o kastrerar o stereliserar när de blivit runt ett halvår gamla, allt för mina katters skull! Fler borde göra det!!!
Tack för mig, behövde skriva av mig lite, e så arg!!!