• Anonym

Symtom på magkatarr??

Jag undrar hur man vet att man har magkatarr?? Vilka symtom ger det??
    Jag har fått en så konstig känsla precis under där revbenen går ihop. Känns lite som hungerkänsla fast jag inte är hungrig.
    Kan det vara magkatarr??
    Finns det nån receptfri medicin som kan hjälpa??

• Svar på tråden Symtom på magkatarr??
  • Gaztongirl

Ja det är ett symtom, att man känner sig hungrig fastän att man inte är det. På mig är det nedanför revbenen det sätter sig å så brukar jag bli sugen på att småäta.
    Proviva tycker jag är bra att ta då. Sedan finns det typ Losec på Apoteket som fungerar för mig iaf

• beatingheart

Illamående kan också vara ett symptom. Det bästa är ju självklart att gå till en läkare och ev få remiss för gastoskopi, och kanske hitta orskaken till den om du nu har det.

• Gaztongirl

Kom på också att jag brukar ha som en sugande känsla i magen, tröttare blir jag med.

• Anonym

ts- det finns en receptdri medicin på apoteket som heter omeprazol ratiopharm. Det hjälper mig när jag har magkatarr.

• Anonym

Japp du kan ha magkatarr. Symptomen är detta hungersug. Annat kan vara trötthet, sura uppstötningar, värk i magen, illamående mm. Det finns bra receptfria läkemedel som andra här skrivit. Men man måste också undvika vis mat. Tex stekt mat, alkohol, mjölkprodukter mm.
    Hoppas du får hjälp snart. Magkatarr kan om det är ihållande bli magsår till slut. Och det vill man inte ha! Hade det en gång och kräktes blod. Fy sjutton! Lycka till!

• Anonym

Tack så mycket för era svar. Nu ska jag inhandla lite medicin och lägga om kosten och hoppas att det hjälper.

• Esterella

Jag har samma men jag brukar köra en kur med naturdiets soppor när jag känner av min mage. Just nu så har den varit helt omöjlig och jag känner i hela kroppen att det inte står rätt till, trött och magen känns "sur".
    Jag har aldrig sura uppstötningar, antar att min magmun håller tätt iallafall.

Cogito, ergo sum
Svar på tråden Symtom på magkatarr??