• 10000volt

Vad har ni för nattningsrutiner för 3 månaders!

Vad har ni för nattningsrutiner (eller har ni ens några rutiner!) för enran 3 månaders? Vilken tid somnar/vaknar dem? Hur många gånger per natt vaknar dem?

Vi var väldigt säkra från början på hur nattningen skulle gå till, men det blir ju inte alltid så i praktiken, hmm... (: Våran tjej somnar vid 00:00 när jag ammar henne, hon sover i vår säng. Hon vaknar ca. 2 gånger per natt och äter, och vaknar ca. 10 på morgonen. Hur har ni det?

• Svar på tråden Vad har ni för nattningsrutiner för 3 månaders!
  • Mickis74

Tog på pyjamas, bytte blöja strax innan sista flaskan....sen somnade dom hos oss och vi la dom sen i sängen.

Dom sov från 20-08.

Det blev så här utan att vi styrde nåt.

• MrsJoones

Vår tjej somnar vid 20-21 tiden och sover till 7-8 tiden på morgonen. Hon äter inget på natten sedan en dryg månad tillbaka. Kan tilläggas att jag inte ammar.

Rutiner (sen drygt 6 v):

Bad på kvällen vid 19-20.Mat efter det,sedan somna i egen säng. Skriker hon går vi in och pratar med henne alt ger tutte eller snuttefilt. Givetvis skriker hon hysteriskt så lyfter vi upp henne för en ev rap.Sen sover hon hela natten.

• 3busungar

det låter som en smidig natt.vi har det ungefär likadant..
    han somnar när vi går o lägger oss..vaknar endast för att äta o somnar om o vaknar för dagen vid 9-10..
    inget gnäll på hela natten..
    nu har ju han storasyskon annars hade vi nog kunnat sova längre.hihi
    vi har gjort så här med alla barnen o det har funkat bra..våran bebis sover okså med oss

• Miiiaaa

Vi tar på pyjamas vid 20.00 ungefär, sedan dämpar vi belysning och tv, ger kvällsmål i soffan vid ca 22.00, sen sitter vi i soffan och myser, lägger henne ca 22.30, sen sover hon hela natten till 08 ungefär.

Hon är 2,5 månad.

• lillalitenjag

Tilde får på sig pyjamas å ny blöja vid 19, äter vid 20 tills hon somnar för natten och sover då i vår säng. Vaknar mellan 1-2 ggr på natten, äter inte så mycke längre utan snuttar mest några minuter och somnar om. Kliver upp runt 8.30.

♥ Tilde ♥
  • MariaWe

Min kille går och lägger sig kl: 20 efter sista målet, oftast byter vi blöja och sätter på pyjamas innan men ibland blir det efter. Sedan lägger vi honom i hans säng och där ligger han och tittar en stund innan han somnar. Han vaknar mellan 7-8:30!

• Familjen Heimer Öhlin

Brukar bli att vi nattar Alva kl 21..Hon brukar äta runt 19.30..sen badar hon.får pyamas..myser lite och sen äter hon en slurk till inlindad i sitt täcke i min säng och då somnar hon rätt kvickt,sen sover hon till runt 4 och äter och sen går vi upp runt 8-9..brkar ligga och böka en stund innan hon vaknar också!!!
    Har testat att natta henne med 19.30 flaskan men det går INTE..haaha..men det funkar för oss!

• Vargen

Åh, det låter så underbart att för er som får sova hela nätetr. Helt otroligt att de små redan sover så länge på nätterna. Mina tvillingar är snart 3 mån, och vi måste upp och mata 2, ibland 3 ggr på natten. Men det är inget jag kan styra antar jag...

• Carola Carro

Min lille är rätt vaken och klar på kvällen så han är uppe till 22-23 och då får han mat däremmelan sen är de sängdags sen sover han till halv 7 7.. Vaknar ingenting alls nattetid..

• Bags

min pojke är 3 månader, han äter vid åtta sen brukar vi byta till pyjamas och mysa lite. sen äter han lite till vid 22 och vi försöker lägga honom i hans säng vid halv elva och sjunga en vaggvisa. sen vaknar han vid 03 då vi byter blöja och ammar efter det brukar jag lägga tillbaka honom i hans säng och sen vaknar han vid 05 och då brukar jag amma honom liggande i sängen och sen får han sova hos oss resten av natten. Brukar vakna för dagen vid åtta.

Svar på tråden Vad har ni för nattningsrutiner för 3 månaders!