• Anonym (Emma)

Har du blekt dina tänder någongång?

Funderar på att köpa ett sånt där kit med tandblekning som man gör själv, men är lite osäker på vilken jag ska köpa.

Någon som vet någon bra?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Har du blekt dina tänder någongång?
  • Anonym

Jag köpte en för ett bra tag sen. jag blev nöjd med den

• Anonym (Emma)

Vad var det för märke och vart köpte du den?

Anonym skrev 2008-01-21 11:57:51 följande:
    Jag köpte en för ett bra tag sen. jag blev nöjd med den
  • Anonym (sköterska)

Jag är nyutbildad tandsköterska.
    Har testat bleka mina tänder en gång med ett hemma medel (som inte funkade och gav ilningar) , ska nu snart testa med oplasens som jag köpt på kliniken jag gjode praktik på.

Nu ska jag vara så där jobbig och komma med lite råd
    Bäst är ju naturligtvis att bleka på klinik, men det är ju dyrt. Men kolla dina tänder först hos en tandhygienist, så att du inte har för tunn emalj eller nått. (om du inte vet att du har bra tänder)
    Innan du bleker-sköj i ca en vecka med flouorskölj innan (fluor motverkar ilningar)
    Om det börjar ila-sluta direkt...annars så kommer det forsätta....

Sen kan jag tvärr inte svara på nått bra märke för hemmablekning förutom oplacens som är det  enda de pratade om på skolan

• Anonym (Emma)

Fast det finns ju massa såna där kit som funkar bra också, finns ju massa folk som bleker själva hemma och blir nöjda med resultaten.

Vad kostar den du pratar om då och vart köper man den?

Vad tror du om den jag länkade till ovanför?
    www.beautifulsmile.se/index.htm

Tack för tipsen!

Anonym (sköterska) skrev 2008-01-21 12:28:18 följande:

Jag är nyutbildad tandsköterska.Har testat bleka mina tänder en gång med ett hemma medel (som inte funkade och gav ilningar) , ska nu snart testa med oplasens som jag köpt på kliniken jag gjode praktik på.Nu ska jag vara så där jobbig och komma med lite råd Bäst är ju naturligtvis att bleka på klinik, men det är ju dyrt. Men kolla dina tänder först hos en tandhygienist, så att du inte har för tunn emalj eller nått. (om du inte vet att du har bra tänder)Innan du bleker-sköj i ca en vecka med flouorskölj innan (fluor motverkar ilningar)Om det börjar ila-sluta direkt...annars så kommer det forsätta....Sen kan jag tvärr inte svara på nått bra märke för hemmablekning förutom oplacens som är det  enda de pratade om på skolan
  • Anonym (sköterska)
    Anonym (Emma) skrev 2008-01-21 12:59:17 följande:
    Fast det finns ju massa såna där kit som funkar bra också, finns ju massa folk som bleker själva hemma och blir nöjda med resultaten. Vad kostar den du pratar om då och vart köper man den?Vad tror du om den jag länkade till ovanför?www.beautifulsmile.se/index.htmTack för tipsen!Anonym (sköterska) skrev 2008-01-21 12:28:18 följande:

JO...det finns säkert massor med olika mäken som är superbra.....jag hadde bara otur med det jag testade......

Oplacens köper man hos tandläkaren (privat) vet inte vad det kostar, men det är rätt så dyrt....2 tusen ca skulle jag gissa, men då får man blekningsskenor med som är gjorda efter ens tänder.

LÄnken du hadde ser bra ut....du kan ju alltid testa Bara man är försiktig-som sagt var, flour skölj först och sluta om det ilar bara, och lägg inte blekmedlet på tandköttet.

Ett bra blekmedel ska hålla resultatet i några år ochså, är det så att man får tillbaka sin gammla färg snabbt så ska man nog inte köra samma medel igen. Utan byta och prova nått annat. Så ska man inte ha massa tandsten eller så när man börjar, för det bleks inte och inte tanden under helelr....och det blir ju itne så snyggt.

• Anonym (Emma)

Ja, gäller väll bara och hitta just det där märket som är bra. Jag tyckte också det såg bra ut!
    För det var ju skenor med som man själv "gjuter" till så dom passar en egna tänder, med ditt eget avtryck.
    Jag ska nog prova det få se.

Jag som alltid har en massa jävla tandsten, tur att jag nyss var på sån behandling hos en tandhygenist.
    Får passa på och bleka nu innan tandstenen kommer tillbaka, haha!

Nej, får se upp!
    Men jag ska prova iallafall.
    Tack för alla tips!

Anonym (sköterska) skrev 2008-01-21 15:00:21 följande:

JO...det finns säkert massor med olika mäken som är superbra.....jag hadde bara otur med det jag testade......Oplacens köper man hos tandläkaren (privat) vet inte vad det kostar, men det är rätt så dyrt....2 tusen ca skulle jag gissa, men då får man blekningsskenor med som är gjorda efter ens tänder. LÄnken du hadde ser bra ut....du kan ju alltid testa Bara man är försiktig-som sagt var, flour skölj först och sluta om det ilar bara, och lägg inte blekmedlet på tandköttet.
    Ett bra blekmedel ska hålla resultatet i några år ochså, är det så att man får tillbaka sin gammla färg snabbt så ska man nog inte köra samma medel igen. Utan byta och prova nått annat. Så ska man inte ha massa tandsten eller så när man börjar, för det bleks inte och inte tanden under helelr....och det blir ju itne så snyggt.
  • M C Catta

Har några kompisar som kör med remsor (ser ut som tejt ungefär). vet inte vad det är för märke, men deras resultat håller ca 2 månader...

• Anonym (Emma)

Ja, det lät ju inte som något jag tänker lägga pengarna på när det finns annat som håller betydligt längre.

Men tack endå för tipset!

M C Catta skrev 2008-01-21 15:16:57 följande:

Har några kompisar som kör med remsor (ser ut som tejt ungefär). vet inte vad det är för märke, men deras resultat håller ca 2 månader...
  • Anonym (blekt)

Jag har blekt med hemmablekning (samma som man kan få köpa från tandläkaren) och hemmagjutna skenor, skickade efter från dentway.se, billigt och bra. Funkade och jag är helnöjd, ilade inte det minsta på mig som tur var. Det var väl en 5 månader sen jag gjorde det och det håller fortfarande. Sök på forumet här så hittar du en massa trådar om tandblekning, det gjorde jag innan jag beställde.

• Angeliqan

Jag har för några år sedan gjort avgjutna plastskenor hos tandläkaren( Kostade 1000:-/skena). Blekte tänderna med opalescence.
    Har för mig att en spruta (3 ml) kostade 150:-.
    Jag använde ca 10 sprutor innan jag blev nöjd.. Blev suuupernöjd
    Ilningar??
    Jovisst fick jag det å satans ont gjorde de ibland men vill man bli fin så får man lida pin.
    Ilningarna försvinner ju efter ett par dagar men tänderna är vita i evigheter

http://www.opalescence.se/

Har nu köpt hem ett blekningskit från tradera. Har bara testat 1 gång så jag kan inte säga så mycket än om det men det verkar helt OK. Det är 35% karbamid i så det är nog lite bättre och framför allt billigare än det du hittat.

Länkar till en auktion du kan titta på (inte min):
    http://www.tradera.com/TANDBLEKNING_SOWHITE_DUBBEL__GRATIS_FRAKT_-auktion-56351763

Lycka till

• Golde

Här kommer ett bra tips.

Det mest naturliga, superbilligt och ett väldigt effektivt sätt för att få vitare tänder är "oil pulling" som det heter på engelska. Jag gör det dagligen och ser en otrolig stor skillnad på tänderna, samt att tandhälsan och även min vanliga hälsa har blivit mycket bättre.

Jag länkar lite information så får ni själva läsa om det då jag inte hinner skriva så mycket om det. Det finns mycket mer information "out there". Jag använder helst ekologisk olja, och nej, det smakar inte illa och är inte äckligt.

www.oilpulling.com/
    www.quantumplus.us/OilPulling.html
    www.earthclinic.com/Remedies/oil_pulling.html

• Anonym (Emma)

Tack för alla tips!
    Ska kolla upp länkarna genast!

Vad tror ni om den jag länkade om i början?
    Den tycker jag verkar bra.

Svar på tråden Har du blekt dina tänder någongång?