Har jag haft övernaturliga upplevelser? (långt)
Efter att i flera dagar läst den numera stängda tråden "Sanna spökhistorier och övernaturliga upplevelser" börjar jag fundera på om jag har haft "påhälsning från andra sidan" och lite andra saker utan att förstå det?
Min far dog för snart tio år sedan och några månader efter hans död så köpte jag och min man vårt hus. Jag var så glad över det, men var samtidigt ledsen över att pappa inte fick se mitt hus. En natt strax innan vi skulle flytta in drömde jag att vi var hos min faster, jag, mamma o pappa. Jag satt mittemot pappa och det slog mig plötsligt att han såg så oerhört fräsch ut. Så pigg och livfull, vilket han inte var framemot slutet och att jag inte sett honom så länge, jag undrade varför, mamma hade jag ju träffat jätteofta, men inte pappa?
Nästa "scen" utspelar sig på en vind nånstans, där är jag o pappa ensamma och jag berättar att vi köpt oss hus som vi snart skall flytta in i. Jag ber honom komma och hälsa på nångång, men han svarar att han redan varit där och han tycker det är jättefint och säger att vi kommer att få det bra där!
För tre år sedan ung fick jag veta att vi väntade barn efter tio års fruktlösa försök. (En av mina stora sorger i livet var att jag inte lyckats ge pappa något barnbarn). Jag var ju naturligtvis oerhört glad och omtumlad av detta besked och ville skrika ut det till hela världen så fort jag fick + på stickan, men vi bestämde oss för att vänta ett tag innan vi sade något. Men bara ett par nätter senare så drömde jag att jag träffade pappa igen och han gratulerade så mycket till det lilla livet i magen.
Jag har även mängder med foton med "ljusprickar" på och konstiga ljussken och "ljusstrimmor" osv... Bla ett som är taget på mormors begravningskista... Trott att det varit nåt med kameran.
När jag tänker efter så har det hänt massor konstiga saker i mitt liv, men jag har inte tänkt på dem som övernaturliga eller så.. Bl.a har jag ofta "känningar" på att något ska hända eller vet innan att jag får oannonserat besök eller så. Ibland är det som om en röst inne i huvudet talar om för mig vad jag ska göra. Men jag har inte sett det som nåt konstigt. "Det bara är så" och har alltid varit så...
jag kanske är knäpp som inte förstått, men det är först nu när jag läst detta som jag börjat fundera. För mig har det varit vardag... jag har dock aldrig sett någon eller något mer än "skuggorna i ögonvrån" utan det har varit föraningar och drömmar...
Vad tror ni? är jag nåt av en "synsk" eller vad??