• Nekka

tips på bra "grattis till bebisen" present?? vad uppskattade du mest??

vill inte köpa den där klassiska söta bodyn som alla köper...
    kanske något till mamma och pappa istället??

tacksam för hjälp!!

vissa säger sig ha sett en ängel, jag har hållit en i min famn....
  • Svar på tråden tips på bra "grattis till bebisen" present?? vad uppskattade du mest??
  • Teschty

kolla in min blöjtårta i mitt galleri, den gjorde jag till min bror o hans sambo när dom fick sin dotter, dom säger att den va den finaste o personligaste present dom fått 

Alvin mammas hjärta
  • höstglädje

Jag uppskattade mest mina vänner som när de ville hälsa på oss erbjöd sig att ordna middag till oss. De hade allt med sig och tog disken och städade köket efter sig.

• Vilhelmina

När tredje barnet kom fick jag bubbelbad, badsalt och doftljus av en väninna. Det uppskattade jag.

• Vilhelmina

När tredje barnet kom fick jag bubbelbad, badsalt och doftljus av en väninna. Det uppskattade jag.

• Nekka

teschty: vilken rolig present!! jättefin

tack för tipsen!!

• Nekka

ingen annan??

• Leonie

Jag fick en massa smink en gång, vilket kändes fantastiskt lyxigt när man inte direkt känner sig i toppskick

Helt klart tycker jag att man ska lägga presenten på föräldrarna, åtminstone på mamman som burit och fött barnet.
    Och då gärna lyx-grejer, dvs sånt man inte unnar sig själv men som man gärna vill ha!

• jockesfru

dogtags eller amulettring

Ludvigs mamma
  • memlan

En (dyr) lotion som jag inte unnar mig särskillt ofta var mycket uppskattad. CD-böcker att lyssna på när man ammar är också trevligt. Min kompis fick presentkort till/på systembolaget. Tycker också att det är trevligt med present till föräldrarna.

• Lequisha

Vi gjorde oxå en blöjtårta och de hade aldrig sett en sådan så de blev väldigt glada. De gillade att vi lagt ner lite arbete och fantasi på presenten.

Det vi hade på den var, en burk ersättning ( som fyllning i tårtan ) , ett packe tvättlappar ( som fyllning ), badtermometer i form av krokodil, magdroppar, snuttefilt, napp, pyjamas, lyxig badolja till mamman och tofflor till pappan.
    Själva tårtan dekorerade vi med blått julgransglitter då detta var runt julen. Jättefin blev den, men har tyvärr inte fått bilderna än.

Svar på tråden tips på bra "grattis till bebisen" present?? vad uppskattade du mest??