Hon blöder mellan benen..
Har hört att små flickor kan ha flytningar men är det normalt att dom också blöder lite?
Har hört att små flickor kan ha flytningar men är det normalt att dom också blöder lite?
Ingen aning..men ring bvc direkt,hade jag gjort.....verkar skumt ju........
Nyfödda bebiser kan ha blod i flytningarna när dom er nyfödda. Det er kroppen som tester at systemet fungerer... Enkelt forklarat. En av mine tre tjejer hadde så. Det skal avta rätt snabbt. Gör det inte det så kontakt läkare. Dom kan även ha mjölk i brystene när dom er nyfödda. I Norge heter det hexmjölk. Det forsvinner også snabbt. Hur gammelt er barnet?
Hur gammal är hon? Det kan komma lite rödlätta flytningar när dom är rätt "nya"...det är sånt som är kvar sen dom föddes.
Är hon alldeles nyfödd? För, de sa att det kan komma lite blodblandade flytningar från underlivet när de är nyfödda, samma med att det kan komma lite mjölkliknande vätska från brösten..
Den första tiden kan det komma blod, har nåt med hormonöverföringen från mamman. De kan även ha svullna bröst...
Såg att din dotter är precis nyfödd så det ska inte vara nån fara...
Den första tiden kan det komma blod, har nåt med hormonöverföringen från mamman att göra. De kan även ha svullna bröst...
Såg att din dotter är precis nyfödd så det ska inte vara nån fara...
på förlossning sa dom att tjejer kan blöda lite pga hormoner dom får i sig via modersmjölken så de e nog ingen fara beror väll på hur gammal hon e kan ja tänka mig ring bvc å fråga om du e orolig
ja, när min flicka föddes så hade hon ganska mkt flytningar..och då sa dom på bb att det även kan komma en liten mensliknande blödning och att det är helt ofarligt!
händer tydligen relativt ofta på flickor med mkt flytningar när dom föds, det är pga av hormonerna såklart..
men ring bvc ändå om du vill, skadar aldrig!
åh tack *lättad*