• Thez

Min hund visar sig alltid underlägsen.....

Jag har en hund på 7½ månad. När vi är ute och och möter andra hundar lägger hon sig alltid på ryggen. Sen efter hundarna har nosat på henne hoppar hon upp och vill leka. Hon ska alltid hoppa på hundar.
    Varför visar hon sig underlägsen direkt???

• Svar på tråden Min hund visar sig alltid underlägsen.....
  • hugskott

Hon är valp och SKA visa sig underlägsen direkt. Hon hoppar säkert av samma anledning, att kunna slicka i mungipan och visa sig underlägsen.

• Pikaur

Kikade lite på din hund i ditt galleri. Fin! Instämmer på ovanstående skribent.
    Har själv haft en schäfer/dobermann-mix (dock bara 6% dobermann) som var som en studsboll Och innan någon skickar kritik och påstår att han var felfostrad - nej! Det var han inte. Han var bara en sådan hund som gärna gick på bakbenen när han lekte Jag vet att det beteendet ska vara klassiskt för raser som typ schäfer och dobermann, men kanske är det detsamma för de hon har i sig?

Thez skrev 2008-01-21 15:36:10 följande:
    Jag har en hund på 7½ månad. När vi är ute och och möter andra hundar lägger hon sig alltid på ryggen. Sen efter hundarna har nosat på henne hoppar hon upp och vill leka. Hon ska alltid hoppa på hundar.Varför visar hon sig underlägsen direkt???
  • Fru Indosaurie
    hugskott skrev 2008-01-21 15:57:14 följande:
    Hon är valp och SKA visa sig underlägsen direkt. Hon hoppar säkert av samma anledning, att kunna slicka i mungipan och visa sig underlägsen.
    oj, min valp visade sig aldrig någonsin underlägsen.. borde han ha gjort det?
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Thez

Alla frågar alltid om hon e rädd för allt när hon lägger sig så! men då kan jag ju iallafall svara att dom ska göra så. Slutar dom upp med det beteendet sen? För lite dumt skulle det kanske se ut om en vuxen hund på 3 år lägger sig i underläge!?

• Pikaur
    Thez skrev 2008-01-22 09:10:42 följande:
    Alla frågar alltid om hon e rädd för allt när hon lägger sig så! men då kan jag ju iallafall svara att dom ska göra så. Slutar dom upp med det beteendet sen? För lite dumt skulle det kanske se ut om en vuxen hund på 3 år lägger sig i underläge!?
    En vän till mig har en tik som jag tror är uppåt 6-7 år nu och hon lägger sig på rygg väldigt ofta. Hon är underlägsen som person och helt fantastisk att ha med att göra. Men på de flesta valpar "växer" det bort framåt könsmognaden då de börjar hävda sig lite mer.
  • tintilar

Förmodligen för att hon ÄR underlägsen. Hon är dessutom inte så gammal så det är fullt normalt och helöt RÄTT att hon vet sin plats. Det är till fördel att ha en underlägsen hund som sällskapshund. Det blir mindre kamper er imellan, hunden blir lättare trygg och den hamnar sällan i bråk med andra hundar. Dvs om hunden inte är VEK i kombination. Men det bör ni ha märkt.

• tintilar

Förmodligen för att hon ÄR underlägsen. Hon är dessutom inte så gammal så det är fullt normalt och helöt RÄTT att hon vet sin plats. Det är till fördel att ha en underlägsen hund som sällskapshund. Det blir mindre kamper er imellan, hunden blir lättare trygg och den hamnar sällan i bråk med andra hundar. Dvs om hunden inte är VEK i kombination. Men det bör ni ha märkt.

Svar på tråden Min hund visar sig alltid underlägsen.....