Vår dotter är den enda i sverige med sitt namn, alltså både tilltalsnamn och andranamn. Hon heter nämligen Cassanna Jolen. Först ville jag att hon skulle heta Cassandra men sambons brors fru heter sandra och hon o jag funkar inte ihop så jag ville inte ha något som påminde om hennes namn. Satt då en dag och klurade lite på olika namn och kastade om bokstäver o så och då kom jag fram till cassanna men i det ögonblicket gillade jag det inte men det etsade sig fast och ju mer jag tänkte på det ju finare blev det. Sen innan födseln så hade vi 3 namn, Cassanna, Julia eller Miranda men när hon väl kom ut var Miranda som bortblåst och jag valde mellan dom andra 2 namnen. Hon såg inte ut som en Julia utan som en Cassanna så så fick det bli. Lite ångest någon gång har jag haft och inte minst nu när man ska ha en till...vill ju ha ett speciellt namn till nästa oxå annars kommer alltid Cassanna vara speciell för sitt namn och inte nr 2 liksom...
Men det är svårt så det blir nog vanliga namn på nästa. Har funderat på Melvin som pojknamn och Elvira som flicknamn. Men det är kul med namn