• lillalillalillamysan

Makadi Palace eller Grand Makadi? Snabb hjälp tack...

Snälla kan någon hjälpa mig. Jag måste bestämma mig idag. Skall bjuda sambon på en romantisk semester i Egypten och väljer mellan två hotell, vilket skall jag ta:

Makadi Palace eller Grand Makadi?

Någon som varit där som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Makadi Palace eller Grand Makadi? Snabb hjälp tack...
  • Petra 1972

Nej, har inte varit där själv men har hört mycket bra om Grand Makadi. Det bästa de varit på har jag hört av flera! Härligt! Ha det så bra!

• TingelingAnna

Jag var där i september 2006. Vi bodde på Grand Makadi och det var HELT UNDERBART!
    Makadi Palace ligger ju precis bredvid. Vi var inte in dit men utifrån såg nog Grand Makadi mysigare ut.

• lillalillalillamysan

Tack för alla svar. Jag har så svårt att välja så jag har bokat på båda Måste dock avboka den ena snart - någon mer som har några synpunkter?

• decimeter

Jag har bokat en resa som överraskning åt min man. Valde Grand Makadi,skillnaden verkar vara att om man bor på Makadi Palace får man tillgång till ALLA restauranger,men på Grand kanske det är något mer begräsat,d.v.s att du inte kan äta på prick alla ställen på syster hotellet. Detta spelar för mig dock ingen roll och jag fastnade för Grand.
    När far ni?
    Varit i Egypten förut?
    Lycka till!

• TingelingAnna

Restaurangerna som finns att välja på Grand Makadi räcker mer än väl. Ni kommer inte att bli besvikna!

• decimeter

TingelingAnna
    Vad var det bästa med Makadi och fanns det nåt ni upplevde som dåligt?
    Var ni friska eller drabbades ni av turistmage?
    Hur gick det att ta sig in till Hurghada?

• TingelingAnna

Det fanns knappt några affärer i Makadi. Men man kunde ta sig in till Hurghada med buss som hotellet hade har jag för mej.
    Vi fick väldigt ont i magen trots vaccin.

• mamma till många

Hej! vi var där för två år sedan och bodde då på makade palace..jag tycker det kvittar, vi var in på båda ställena och de nästan sitter ju ihop..eller deras hotellområden sitter ihop liksom..och samtliga restauranger inom både hotellområdena gäller ju på all inclusive, oavsett vilket av hotellen du bodde på. Ett helt underbart vackert ställe..längtar tillbaka dit! maten var underbar..vi vågade äta av allt och klarade magarna bra. Jag tror maten håller rätt hög klass inne på hotellen. Hälsa Makadi Bay! (avundsjuk fast jag själv åker til cypern i april)

Svar på tråden Makadi Palace eller Grand Makadi? Snabb hjälp tack...