• Lingon

Ni som fött på Södra BB eller på BB Stockholm!!!

Hej! Jag är långt ifrån att föda (är i vecka 12...) men undrar ändå; Vad är skillnaden mellan Södra BB och BB Stockholm?

Jag vet att man på BB Stockholm har en garanterad plats och att man på Södra endast har en prioriterad plats om man tillhör respektive mödravård. Båda har familjerum. Men sen då?

Har båda badkar t.ex.?

Skulle vara toppen att få veta lite mer av er som fött på något av dessa ställen och varför ni valde det ena framför det andra?

• Svar på tråden Ni som fött på Södra BB eller på BB Stockholm!!!
  • ugli

Vi födde på Södra BB och kunde inte ha haft det bättre. Eget rum coh samma rum från det att man blev in inskriven tills man åkte hem. Rummet var superfräscht med stort badrum med kar. På kvällen när det blev mörkt tände de levande ljus (vilket min sambo kunde njuta mer av än jag, men det var en fin gest). Vi fick hjälp och stöd när vi behövde det, både under förlossningen och efteråt, men kände i övrigt att detta var vår upplevelse och att vi själva fick bestämma hur vi ville ha det. Dock hade personalen full koll på det medicinska hela tiden så vi kändes oss hundra procent trygga och inte ett dugg utlämnade. Vi kan varmt rekommendera Södra BB!

• Lingon

Å, vad roligt att ni känner er så nöjda! Har de ett vanligt badkar eller ett lite större som man kan röra sig i?

• gluttan

Vi födde på Södra BB och det var suveränt!
    det finns toalett med badkar i varje rum och man föder i samma rum som man bor i tills man åker hem.
    När vi kom in på natten( i december) hade natt bm tänt ljus i rummet, satt på lugn musik och fixat saft till oss och var jätte trevlig och rar!
    Vi fick vara ifred på vårt rum och kunde larma så fort vi behövde hjälp...

Jag gick på mvc där och hade turen att min bm jag haft uner hela grav var den som förlöste vår dotter och det kändes jättebra!
    Kommer vi att bli gravida igen kommer jag absolut att gå på mvc där samt förhoppningsvis föda där!!
    Rekomenderar!

• Lotta Sthlm

Och jag födde på BB stockholm och trivdes superbra där. Ska föda där igen!!!
    Man föder dock inte i samma rum som man sedan bor i men förlossningsrummet är jättetrevligt!! Lite skönt att man fort förflyttades till ett annat RENT rum efter förlossningen tycker jag Badkar har dom dock inte på rummet...

• Mamin

Jag födde också på BB Sthlm och det var helt underbart!!! Kan varmt rekommendera det!!

• Lingon

Tack för svaren! Vilket rum är det dem inte har badkar i, förlossningsrummet eller eftervårdsrummet?

• Mamin

Badet ligget i ett rum i korridoren men både förlossningsrummet och eftervårdsrummet har dusch.. Det ser ut som ett hotellrum..*L*

• Lingon

Tack för svaret! Hur ser badet ut då? Är det som ett vanligt standardbadkar eller är det ett större som man kan röra sig i?

• Mamin

tror det var ett badkar med väldigt höga kanter.. Jag minns inte riktigt, jag såg det bara på visningen och själv hann jag bara vara inne i 1 timma innan dottern kom..*s

• Lingon

Ok! Det låter ändå bra tycker jag! Höga kanter=bra! Blir jätteglad att höra att det finns badkar på BB Stockholm eftersom jag går på deras mödravård. Tycker att varma bad ger bra smärtlindring annars så jag tror att jag skulle uppskatta att ha möjlighet att bada i förlossningsarbetet.

Tack igen för snabbt svar!

• Finta

JAg fick min dotter på BB Stockholm i mars och är sååå supernöjd! Kommer absolut att föda där nästa gång om vi bor kvar i Stockholm! Bara att få slippa oroa sig för att om pappan skulle få stanna eller inte samt att det kändes inte som om man var på ett sjukhus!

• Mamin

Kolla in på www.bbstockholm.se där ser du lite av hur det ser ut.. Håller med Finta, bara att slippa oroa sig för att pappan inte får vara kvar är perfekt!

• Lingon

Härligt att höra! Har varit inne och kikat!

• sicksack

Hej! Jag födde också på BB Sthlm. Det var superbra där. De har ett badkar med höga kanter som är fomrat så att man kan sitta, typ som en stol.
    Jag rekommenderar verkligen BB Sthlm. Det är rent, fräscht och modernt. Dessutom är personalen jättebra!

• Lingon

Mmmm. Låter som ett bra badkar! Roligt att du är så nöjd med BB Stockholm!

Svar på tråden Ni som fött på Södra BB eller på BB Stockholm!!!