• AngelOfLove

Besviken angående min 18-årsdag!

På lördag (26/1) fyller jag 18 år. Min sambo ska ut med Birka Paradise 24-25:e med jobbet då deras arbetslag ska splittras (halva ska flyttas till ett annat ställe, de är snickare). Därför ska de ut med Birka torsdag-fredag. Det är bara det att jag inte vill att han ska vara bakfull på min 18-årsdag. Han säger att han eventuellt bara ska dricka på torsdag för att nycktra till på fredag, men det tror jag inte ett dugg på. Anledningen till att jag är så arg över detta är delvis för att jag är nykterist och för att jag fyller år. Om jag hade fyllt 19 år så hade jag inte gjort så stor sak av det, men jag fyller 18 år! Om han är bakis vill inte jag fira min födelsedag med honom. Sist han var bakis så var JAG tvungen att ge honom frukost på sängen och ta hand om honom hela dagen. Nu fyller jag år och då är det jag som ska tas om hand, inte han!

Vad tycker ni om det här? Överreagerar jag eller har jag rätt att vara lite grinig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 09:55
    Idag åker han da. Vi hade samtal om det här igår och då sa han att han hade tänkt att nyktra till på Fredag (imorgon), sen hade han tydligen planerat någonting för min födelsedag. Har ingen aning om vad Blev lite överraskad. Sedan har har tydligen hittat en födelsedagspresent till mig för 1200:-, men den skulle han inte köpa förrän han har råd. Jag sa att så länge han kommer ihåg att jag fyller år så är jag nöjd. Han är den bästa present man kan få. Sen sa han att jag inte behöver vara orolig. Kommer det någon och flirtar med honom så säger han bara att han är upptagen och visar upp förlovningsringen. Han säger att han är SUPERSTRÄNG när det gäller otrohet, det är det värsta han vet (hans ex var otrogen hela tiden). Så jag behöver inte vara orolig, för han sa att han äntligen hittat kvinnan han vill leva med. Han sa t.o.m igår att det är dags att kasta p-pillerna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 20:33
    Han är nu på båten och jag tänkte ringa och säga att min kompis som skulle sova här inte kom.. men så har han telefonen avstängd.. inte blir man nå misstänksam då heller. då ska han vara borta en natt och har inte telefonen på.. och han som lovade att ringa och säga godnatt

• Svar på tråden Besviken angående min 18-årsdag!
  • sär skriven

Tycker du överdriver och resonerar barnsligt när du skriver att DU är nykterist, därför ska inte han dricka.

• AngelOfLove

sär skriven skrev 2008-01-21 16:03:35 följande:

Tycker du överdriver och resonerar barnsligt när du skriver att DU är nykterist, därför ska inte han dricka.
    Han får dricka för mig, inom rimliga gränser. Jag vill bara inte att han ska vara bakfull på min födelsedag. Han har ett häftigt humör och om minsta lilla skulle irritera honom så skulle han bli skitförbannad och det skulle förstöra hela dagen (vi ska bort på min födelsedag.. ska fira med hans föräldrar då mina inte kommer)
  • Panna82

Jag tycker att din kille kan se till att vara pigg på din födelsedag.

• arkeologitjejen

Om han dricker på torsdagen så är han ju inte bakfull på lördagen. Dessutom måste han ju få ha lite roligt också, särskilt om han åker på kryssning. Varför skulle han göra något för att förstöra din speciella dag? Se det istället som ett tillfälle för honom att köpa dig en fin present eller nåt!

• sär skriven

Men nu är det ju den 25-e han kommer hem och då hinner han säkert nyktra till. Om ni dessutom ska fira födelsedagen hos hans föräldrar vill han säkerligen inte förstöra den. Du kan väl inte vara besviken på någonting som inte hänt? Lite mer vuxen borde man hunnit bli vid arton, tycker jag.

AngelOfLove skrev 2008-01-21 16:05:09 följande:
    sär skriven skrev 2008-01-21 16:03:35 följande:
    Han får dricka för mig, inom rimliga gränser. Jag vill bara inte att han ska vara bakfull på min födelsedag. Han har ett häftigt humör och om minsta lilla skulle irritera honom så skulle han bli skitförbannad och det skulle förstöra hela dagen (vi ska bort på min födelsedag.. ska fira med hans föräldrar då mina inte kommer)
  • CosmicCat

Vänta med att bli besviken till dess han ÄR bakis på din födelsedag. Dessutom är det skillnad på "lite småseg-bakis" och "önskar jag var död-bakis". Han kanske bara är lite trött på din födelsedag om ens det.

• AngelOfLove
    Panna82 skrev 2008-01-21 16:05:18 följande:
    Ja, det tycker jag också. Inte behöver han väl dricka två dagar i rad? Det räcker väl med en tycker jag. Tänk om jag skulle gå och vara allmänt grinig på hans födelsedag (det tycker han inte om), då skulle det också bli ett jävla liv. Så jag tycker att jag kan få vara lite grinig om han kommer hem bakfull. Om jag hade druckit så hade iallafall jag varit nykter på hans födelsedag.
  • Buttelina
    Panna82 skrev 2008-01-21 16:05:18 följande:
    det tycker jag oxå, av ren omtanke kan han skita i att dricka på fredagen!
  • Panna82

TS tror väl att han ska dricka på fredagen också.

Klart att killen får åka iväg och ha kul men jag skulle bli förbannad och ledsen om min sambo var så bakis på min födelsedag att han inte orkade göra något.

• AngelOfLove
    arkeologitjejen skrev 2008-01-21 16:06:45 följande:
    Om han dricker på torsdagen så är han ju inte bakfull på lördagen. Dessutom måste han ju få ha lite roligt också, särskilt om han åker på kryssning. Varför skulle han göra något för att förstöra din speciella dag? Se det istället som ett tillfälle för honom att köpa dig en fin present eller nåt!
    Han är borta både torsdag och fredag. Han får sin lön på fredag, så det säger ju sig självt att han kommer köpa sprit för dem pengarna (inte allt förstås). Klart att han ska få ha roligt och så, men jag vill inte att han är bakfull för då blir han bara förbannad så fort man säger någonting och jag vill inte ha det så på min 18-årsdag.
Svar på tråden Besviken angående min 18-årsdag!