• Monchichi 83

Mat på 1-års kalas

Hej

Vår dotter har sin stora 1-års dag om ca 1,5 månad. Är det någon som har bra tips på vad man kan bjuda på för mat? Jag vill gärna att det ska vara något "barnvänligt" så att även vår dotter kan äta maten. Det är ju trots allt hennes dag :))

• Svar på tråden Mat på 1-års kalas
  • aero

Klassiskt barnkalas med korv och bröd kanske? Många olika tillbehör till de vuxna.

• tejej

Jag kommer att ha pannkakstårta! Mums!

• Blå Flygare

Vi serverade Sloppy Joes! Mycket uppsakattat av barn och vuxna. Kanske inte lika mycket av just farmorn, men alla andra

• Monchichi 83

Vad bra tips alla kommer med nu blir det ju svårt att bestämma sig

Till Blå Myran: Vad är Sloppy Joes och hur gör man dom?

• 85a

frukt tårta funderar jag på, tösen fyller 1år om 1 månad och kanske en smörgåstårta till dom vuxna det kan ju iof även barnen äta!

• CCA

Vi hade lassagne (stavas???). Gjorde i förväg och frös in så jag kunde ta upp allt eftersom det gick åt.

• Blå Flygare

Sloppy Joes 4-5 port

400 g Nötfärs
    ½ gul Lök
    ½ cup Ketchup
    3 tsp Farinsocker
    1 tsp Konc. Vinäger
    3 tsp Worchestershire sås
    ½ tsp Senap

Hacka löken och bryn.
    Bryn nötfärsen och slå sedan av fettet.
    Tillsätt överiga ingredienserna, koka upp.
    Låt sjuda i 1 timme, och sedan småputtra i 4-5 timmar. (Går att korta ner, men ju längre desto mörare o godare. Har man lergryta kan det användas)

Serveras i hamburgerbröd.

• Yllet

Vår son lassade in smörgåstårta som en galning när en jämnårig kompis hade ettårskalas Själva hade vi bara frukttårta och det var också populärt.

Till tvåårskalaset i höstas blev det korv i bröd, men för att göra det lite smidigare för alla små serverade vi prinskorv i halverade korvbröd. Betydligt enklare att hantera med små vingliga händer! Är du på pyssligt humör kan ju små hamburgare vara ett alternativ, enkelt att variera med tillbehör efter smak & ålder.

Svar på tråden Mat på 1-års kalas