• kärålajn

Det finns ju inga fina flicknamn! :(

Ja, jag veeet.. jag är väl kräsen som få!
    Pojknamnet är redan bestämt, det var inte alls lika svårt.
    Men tjejnamn? Det är OMÖJLIGT!
    Jag vill ha ett namn som jag känner DIREKT för, "DET vill jag döpa min dotter till".
    Men inget namn fastnar ju... har plogat mig igenom namnböcker men nej, inget som fastnar.
    HJÄLP MIG
    Vad är det finaste flicknamnet du vet eller har hört folk döpa sitt barn till?
    Det får jättegärna vara ovanligt, ihopsatt på egen hand och det behöver inte vara svenskt heller!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 15:51
    Tusen tack till alla som bidragit med namn!
    Nu är min Topp 5 lista klar... får se om nått av det passar sen OM det visar sig vara en tjej. :)

1. Nellie
    2. Freya
    3. Sindra
    4. Leia
    5. Aimee

• Svar på tråden Det finns ju inga fina flicknamn! :(
  • louiselangberg blogg se

jag har istället problem med pojknamn.. hehe inget som jag känner att d e rätt utan de flesta känns sådär.. hehe

om vi får en flicka ska hon heta Julia Wilma Lisbeth i alla fall :D

• Moi Mokulat

Med tanke på din shreek bild. Fiona tycker jag e jätte fint! Inte så jätte vanligt heller

• CarolineRobin

Isadora hörde jag häromdagen. Jag skulle inte själva vilja ha ett barn med det namnet, men jag tyckte att det lät tufft :)

• blipblop

Vad lustigt, för oss är det precis tvärtom. Vi har underbara tjejnamn på förslag, finns nästan FÖR många, men killnamn hittar vi inte ett enda!

• Valkyriah

Idun
    Tyra
    Livia
    Liv
    Leona
    Diora
    Elina
    Indra

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Carr0n

Jag tycker det är tvärtom! kan komma på hur många flicknamn som helst. Men inget till våra pojkar... måste ju dessutom ha 2 namn!

• jema

Lava tycker jag är jättevackert, men för konstigt för min man

• palmblad

Linnéa
    Isabella
    Emma
    Nathalie
    Josefine
    Lucia

• kärålajn
    blipblop skrev 2008-01-21 16:54:14 följande:
    Vad lustigt, för oss är det precis tvärtom. Vi har underbara tjejnamn på förslag, finns nästan FÖR många, men killnamn hittar vi inte ett enda!
    Haha, jag tror det är för att jag är så inställd på att det är en pojke i magen.. det gör att tjejnamnen blir 10 gånger så svåra att komma på. :)
  • Unik3000

Dottern heter Elina, det är ju inte så vanligt och jättefint. Emmika såg jag en tjej heta en gång. Sött.

Svar på tråden Det finns ju inga fina flicknamn! :(