Varör är grönt te så bra för en?
Som frågan lyder?
Som frågan lyder?
De rensar kroppen och är bra för hyn har jag hört. Dricker det ibland. Gott!
Grönt te innehåller massor av antioxidanter. Vad detta är bra till står bla att finna här www.primavi.se/Naringslara/artikel.cfm&Antioxidanter
rokochsnusfri.netdoktor.passagen.se/default.ns
vilken av sorterna ska man ta???
fick den smakade lakris.... var inte speciellt gott..
Jag brukar köpa Twings smak citrus. Sen har Friggs några smaker att välja mellan. Lipton har också.
Grönt te har visat sig kunna förebygga och lindra en del sjukdomar. En orsak är att grönt te innehåller en hög halt av antioxiderande polyfenoler. Dessa fångar upp fria syreradikaler innan de orsakar skador. Sådana skador kan i värsta fall leda till cancer. Grönt te har i andra studier visat sig kunna underlätta viktnedgång. Det tros även kunna förebygga hjärt- och kärlsjukdomar.[1]
I november 2006 godkändes ett läkemedel i USA av FDA baserat på grönt te. Detta är första gången en "örtmedicin" godkänts som läkemedel (mot könsvårtor) i USA under modern tid.[2]
Kosttillskott med grönt te i kapslar och alkoholextrakt av grönt te kan vara riskabla för levern och bör undvikas enligt svenska Läkemedelsverket.[3]
Grönt te är även att rekommendera om du dricker mycket kaffe och vill sluta, då grönt te innehåller endast 1/4 av koffeinet räknat till volym.
Jag är väldigt dålig på att dricka vanligt vatten och har fått rådet av massören på mitt jobb att dricka grönt te. Detta eftersom ett glas grönt te likställs med ett glas vatten. Du kissar inte ut det gröna teet lika fort som det svarta teet.
Japanska lyktor är väldigt gott. Köpte det i lösvikt.
Det finns massor av gröna teer i tebutiker. Många smaksättningar som finns i svarta teer finns också i gröna. Har testat earl green, rabarber-grädd, jordgubb, kaktus, persika, jasmin osv.
Jag dricker mitt gröna te på samma sätt som det svarta, med mjölk i och tycker det går hur bra som helst.
I mataffärerna brukar det finnas andra märken än de vanliga som har fler smaker på de gröna teerna än kanske Lipton och Twinings mfl.