Nu vet jag inte om det är exakt samma som vår dotter har. Hon är 9 månader och har haft sin knöl strax under vänstra ögonbrynet sedan födelsen. På första läkarkontrollen tog de mig ej på allvar när jag hade frågor om denna. Men de ville ändå att jag skulle ha koll på den och de mätte den iallafall.
Sen tyckte jag och min omgivning att det såg ut som den växte och började trycka ner litegranna mot ögat, så jag tog upp det hos BVC, och då visade det sig att den hade vuxit 2 mm på denna korta tid.
Som tur var så var det en annan barnläkare på 6 månaders kontrollen som tog mig på allvar, och skickade direkt en remiss till sjukhuset. Hon trodde att det var en " fett " knöl = eller vad det nu var hon kallade den. Men hon ville att den skulle bli undersökt.
Så innan jul fick jag komma upp och visa på kirurgen och det var skönt att prata med ngn som visste vad han pratade om. Även han sa att den var ofarlig, men det var ju dumt att den skulle fortsätta växa och börja trycka ner mot ögat ännu mer. Så han satte upp mig på en lista och vi skall få kallelse till operation när min dotter börjar närma sig ett. Så jag får vänta ca 2 månader till innan ngt händer.