Kan nån förklara det här; brott kan ej styrkas!!!
Jag blir mer och mer förbannad för varje dag nu.
Jag har en kompis, som var i bråk med en annan kompis på fyllan. Polisen kom och trots att de hade blivit sams när de kom till platsen så "tvingade" polisen den ena kompisen till att göra en anmälan. Det var deras skyldighet och jobb sa de, eftersom de såg att något hade hänt. Nu har det gått ett tag sen detta hände och det har varit förhör och hit och dit, och kompisen har hela tiden sagt att han vill "ta tillbaka" anmälan och att han inte vill att den andre ska åka dit. Men poliserna har sagt att så kan man inte göra, och nu är det snart rättegång.
Men jaja, nog om det, det är inte det som gör mig förbannad, utan det är en grej som JAG råkade ut för för ett par år sedan.
Jag var tillsammans med en kille som var minst sagt aggressiv och svartsjuk. Han brukade slå mig ibland, men jag var rädd och svag och vågade inte lämna honom.
Men en dag gjorde han slut av nån anledning, men han fortsatte konstigt nog att vara svartsjuk och våldsam mot mig ändå.
En kväll satt jag i en park med 5-6 kompisar och hade typ picknick när han kom dit och började slå som fan utan nån anledning alls.
Mina kompisar ringde då polisen och de kom dit.
De förhörde allihopa oss och jag fick gömma mig i polisbilen. De snackade också med mitt ex som fortfarande fanns på plats, men vad jag kunde se så pratade och skrattade dom och han verkade smöra för poliserna och ha sig.
Sen åkte polisen.
Nästa vecka hotade exet mig att ta tillbaka anmälan, och dum som jag var så gick jag till polisstationen och sa att jag ville ta tillbaka den.
"Nä det kan man inte göra", sa polisen, "men du kan säga att du inte står för den".
Visst visst, och en vecka senare fick jag hem ett papper där det stod "förundersökning nedlagd, brott kan ej styrkas".
Vid det laget var jag glad att det blev så för annars skulle väl killen dödat mig.
Men idag ca 4 år senare (och jag har absolut ingen kontakt med killen, vet inte ens var han bor) så blir jag bara förbannad.
Fråga 1: VARFÖR grep inte polisen honom direkt? Varför stack dom bara? Dom hade ju massa bevis där på plats att han var farlig, jag alldeles blodig och mina kompisar alldeles skräckslagna. Men dom bara stack!
Fråga 2: Brott kan ej styrkas??? På grund av att JAG inte står bakom anmälan? Jag trodde inte det var möjligt, enligt vad jag har förstått av mina kompisar som nu ska på rättegång mot sin vilja.
Och vaddå kan ej styrkas? Det betyder väl att det inte finns bevis eller vittnen? Fast det fanns ju 5 ögonvittnen och polisen såg ju själva hur blåslagen jag var, men ändå har dom mage att säga att det inte finns några bevis??
Jag fattar INGENTING!!!
Kan nån som jobbar inom polis eller rättsväsende förklara hur fan dom tänkte??? Finns det nån anledning till varför dom gjorde så??
Man kan ju inte ta tillbaka anmälan pga risk för hot mm och så var det redan på den tiden, men ändå säger dom att det inte finns bevis bara för att jag säger att det inte hänt nåt, men det finns ju 5 ögonvittnen??
Kan man göra nåt åt detta nu tro???
Jag är bara så förbannad på den jäveln som förstörde mitt tonårsliv och sen när jag hade lite mod att anmäla honom så bara hotar han mig lätt som ingenting att ta tillbaka och han vinner....
Och jag tål inte att han vinner!!!!!!!!
Som sagt nån som vet nåt om sånt här får gärna förklara!!!!!
tack å hej!!!