• Judy

    P-plåstret Evra, någon med erfarenhet?

    Jag har fått Evra utskrivet och undrar vad ni har för erfarenheter av detta p-plåster? Har ni fått några biverkningar? Är det jobbigt om p-plåstret tex lossnar ofta eller så?

    Berätta!

  • Svar på tråden P-plåstret Evra, någon med erfarenhet?
  • Jambosana

    Jag har haft det i drygt ett år, nu har bytt till p-ring. Det funkade bra, inga biverkningar, men man måste sätta det på rätt ställen annars åker det av. Tycker väl sådär, gillar ringen bättre.

  • Anonym

    Ja det är ju inte så kul o ha på tex armen på sommaren så jag satte det på skinkan men där åkte det av när man drog upp o ner byxorna..bytte också till ring,mkt bättre...tyckte jag.

  • Judy

    Okej, jag kan inte ha ringen så jag är tvungen att testa plåstret. Var upplevde ni det som bäst att ha det på då?

  • Jambosana

    Jag är halvdement, så allt som innebär att jag inte måste komma ihåg att ta ett piller varje dag är ett steg framåt.

  • Lisa1977

    Dum fråga men jag har aldrig hört om vare sig plåter el ring kan ni förklara vad det är`


    Ska byta p-pillren mot något enklare tänkte jag...

  • Judy

    P-ring är en tunn ring som man stoppar in i slidan som en tampong ungefär, har den i 3 veckor sedan tar man ut den i en vecka och får då en mensblödning. Det fungerar som p-piller bara det att hormonerna frigörs suggesivt i kroppen och det blir ett jämnare intag. P-plåster är likadant bara det att man byter en gång i veckan, det är ett depotplåster som man sätter på kroppen så frigörs hormonerna till blodet.

    www.rfsu.se/p-ring.asp

  • Anonym

    hej.. hade evra-plåster men jag fick sådan humörsvägningar å mådde rent ut sakt piss av dom så jag slutade å började med p-ring istället.. å så bra som jag mått med p-ringarna hade jag aldrig kunnat må med plåstret.. 


    tyckte inte att de satt så bra som jag hade väntat mig.. började nästan alltid börja lossna efter ca tre dagar sedan så fick jag sätta plåster över kanterna så de skulle sitta kvar..
  • Judy

    Okej, tråkigt..men p-ring och p-plåster fungerar ju ganska lika, det är bara hormonsorterna som skiljer dem åt, så jag får hoppas jag tål p-plåstret ändå!

Svar på tråden P-plåstret Evra, någon med erfarenhet?