• Bebislängtan 82

Hur ofta löper en katt?

Jag har en kisse som löpte för första gången i december och var då 8 mån. Idag har hon börjat löpa igen.

Är det normalt att det är så ofta? Hundar löper ju inte så ofta..

• Svar på tråden Hur ofta löper en katt?
  • Sadie

Hmm, vi ger vår katt p-piller men är faktiskt rätt dåliga på att komma ihåg det. En gång i månaden stämmer nog rätt bra, skulle jag gissa.

• Freya den fagra

Kastrera henne så slipper både ni och kissen löpandet.

Movies don't create psychos, movies just make psychos more creative.
  • Bebislängtan 82

Va? är hon som oss tjejer då? löper en gång i mån får fixa piller till stackarn..

• Bebislängtan 82

Jo vi tänkte det men har inte haft henne så länge så vi har inte hunnit med allt

• missteddy

min katt löper var tredje vecka ungefär

• Freya den fagra

Stoppa inte i henne p-piller! Kastrera i stället!

Movies don't create psychos, movies just make psychos more creative.
  • Rapunzella

P-piller ger väldigt ofta cancer hos katter (juvertumörer). Kastrera katten istället, då det är plågsamt för dem att löpa ofta.

• Bebislängtan 82

Oki doki. Får boka besök till det imorgon redan då. Så man får det ur världen för hennes skull

• LillLindberg

Jag har också funderat på den frågan, vad som är normalt för en katt att löpa. Har en honkatt, (min första katt i mitt liv) i början löpte hon ca en vecka varje månad.
    Efter att hon löpt några gånger började hon skrika som en tok 24/dygn den veckan som hon löpte.
    Sedan började hon löpa allt offtare och löptiden förlängdes till upp till 2 veckor/gång med ca en veckas mellanrum innan nästa löp och hon skriker konstant när hon löper. Vi får ha henne instängd på toaletten om natten för att själva kunna få sova annars håller hon iaf mig vaken.

Det lustiga är att hon annars alldrig jamar, hon är väldigt tyst av sig och det har hon alltid varit.

• skorpionen80

Man ska inte kastrera medan hon löper. Ta det efter löpet istället.

Svar på tråden Hur ofta löper en katt?