• Rosen78

Mensvärk, varför då??? Någon som kan hjälpa mig??

Hej tjejer!!
    Är i vecka 35 nu eligt BM. På kvällarna har jag börjat få en rätt kraftig mensvärk. Vad kan detta vara och varför kommer den bara på kvällarna? Är det någon som varit med om detta som kan hjälpa mig för jag blir lite orolig nu. Minns inte om jag hade detta med min dotter (dock 14 år sen).
    Hoppas det inte är farligt men jag ska kolla med min BM vid nästa besök. Tänkte bara kolla lite med er innan jag ska dit.
    Tack....kramar Rosen

• Svar på tråden Mensvärk, varför då??? Någon som kan hjälpa mig??
  • Sajja

Hade sådan "mensvärk" från v 36 nästan varje dag me Vincent, och han kom i v 39+4.. Så de är nog ingenting ovanligt :)

• Lode

Är det inte förvärkar du känner då?? De är ju som molande mensvärk. Att det kommer på kvällen är inte konstigt i sånna fall efter en lång dag även stress kan ju förvärra förvärkarna.

• glitterkorn

d är väl förvärkar lr vad det nu kallas, det hade jag en hel del under graviditeten även kvällen/natten innan lill killen titta ut. lycka till !

• Rosen78

Tack för svaren, detta kan bli 5 långa veckor jag har kvar då. Inte kul o ha ont o värk för det ska ju vara något fint att vara gravid.
    Lycka till....

• Minxy

Har också värk på kvällen/natten - har liiite vissa dagar också, men absolut mest på natten. Kan inte ens sova vissa nätter

Känner precis som du Rosen78 att det kommer vara 4-5 låååånga veckor tills lillen kommer ut om man ska ha så här ont varje natt...

Kollade igår - är öppen 1,5 cm, tappen något förkortad och framåtriktad. Fixerad sedan v.33 ungefär och han ligger väldigt lång ner - BM petade på hans huvud igår när hon kollade hur pass öppen jag var

Det räcker gott och väl med 3 veckor till av förvärkar...vill inte gå över tiden iaf!

Gravid i vecka 35!
Svar på tråden Mensvärk, varför då??? Någon som kan hjälpa mig??