• skåne tjej

Någon som kan tipsa om lämpliga låtar till ett bröllop? (ingångs- och utgångsmarch)

Jag tycker Gabriellas sång (från filmen såsom i himlen) är jättevacker, tycker ni att den passar?

Vill gärna ha fler tips!

• Svar på tråden Någon som kan tipsa om lämpliga låtar till ett bröllop? (ingångs- och utgångsmarch)
  • Trossens mamma

Ronja Rövardotter har jag sett många har. Tanken har slagit mig med...
    Man kan nog ha nästans vad man vill så länge präst/kyrka tillåter det.

förutom de vanliga Mendelsohns och Wagner då

Mamma till Lova och Alvin
  • Novus

Jag tycker man ska välja själv och det som passar enligt paret själva.
    Som ingångsmusik hade vi "Ballade pour adelene" och i slutet hade vi nåt som blev så jättevackert.
    Vi hade en tjej som sjöng "Can't help falling in love" till piano. (ÄÄÄÄLskar Elvis och har alltid sagt att jag ska ha den låten på mitt bröllop). NÄr hon sjungt klart läste min kusin en dikt och direkt efter det spelades låten igen, men bara på piano och utan text. Och det gick vi ut till. Blev så bra!!

• skåne tjej

Det låter ju jättefint!
    Var det en personlig dikt eller ni hittade den i någon diktbok eller liknande?

Novus skrev 2008-01-22 13:25:41 följande:
    Jag tycker man ska välja själv och det som passar enligt paret själva.Som ingångsmusik hade vi "Ballade pour adelene" och i slutet hade vi nåt som blev så jättevackert. Vi hade en tjej som sjöng "Can't help falling in love" till piano. (ÄÄÄÄLskar Elvis och har alltid sagt att jag ska ha den låten på mitt bröllop). NÄr hon sjungt klart läste min kusin en dikt och direkt efter det spelades låten igen, men bara på piano och utan text. Och det gick vi ut till. Blev så bra!!
  • johannaringer

Gabriellas sång förknippar jag med fimen Så som i Himmelen och kvinnomisshandel, så jag skulle inte ha den på mitt bröllop (men det är ju jag).

Vi hade "Jag väntar" av Dan Andersson som ingångsmusik och "Happy toghether" av The Turtles som avslutningsmusik. Innan Happy together sa prästen att vi ville att alla skulle sjunga med, vi hade tryckt texten på vigselprogrammet.

En annan underbart fin sång är Klinga min klockor (Andersson/Ulveaus). Den finns med text, men är jättefin instrumental också.

Grattis till den kommande bröllopet

• Lindap

Kan man på sitt bröllop gå in till "with or without you" med U2 och gå ut (för att lätta upp stämningen) till "I want to break free" med Queen?

• jenny grav2
    Lindap skrev 2013-10-30 21:23:59 följande:
    Kan man på sitt bröllop gå in till "with or without you" med U2 och gå ut (för att lätta upp stämningen) till "I want to break free" med Queen?

I want to break Free passar absolut inte! Den handlar ju om att slå sig fri ur ett förhållande....
  • Minimor78

Vi hade "Secret wedding" från Braveheart som ingångsmusik.
    Börjar försiktigt och sedan mer pampigt. Den passade oss bra.

Svar på tråden Någon som kan tipsa om lämpliga låtar till ett bröllop? (ingångs- och utgångsmarch)