Hjälp, någon annan som haft en brun rinnig flytning.
Hej
Jag är i vecka 40 (39+3) och när jag skulle gå på toa kom en brun rinnig flytning, det såg mystiskt ut, vad kan det vara?
Hej
Jag är i vecka 40 (39+3) och när jag skulle gå på toa kom en brun rinnig flytning, det såg mystiskt ut, vad kan det vara?
Jag hade en blödning nu i förrgår...fast det såg mer ut som mens...o på kvällen var det mer lite segt så att säga. Det kommer från livmodertappen sa de på förlossningen...det sista från slemproppen som går.
Jag var öppen 1 cm bara.
Då är det dags snart för dig förhoppningsvis Känner du av några värkar?
Men tror du att en brunaktig flytning också kan vara från livmodertappen? Jag har haft riktligt med flytningar men ingen "slemmig hög" som andra kan beskriva det.
Jag hoppas ju på det men det kunde visst dröja någon vecka till sa de. Jag har inte haft slemmigt heller utan det såg ut som mens. Det var inget annat med så att säga. Jag tror det kommer från livmoderstappen.
Har du andra tecken som värkar o så? Jag har haft starka sammandragningar men hade bara öppnat mig 1 cm...sen kan de gå fort iofs...men det känns som om man skulle kunna gå i flera veckor än!
Om man får en blödning, eller brunröd flytning ska man ringa in till förlossningen, sa min bm. Så ring och hör vad de säger, de kanske vill att du ska komma in för en koll.
Lycka till! =)
Jag har mycket sammandragningar, jag upplever att magen e stenhård väldigt ofta och länge, men inget som gör ont. På kvällarna har jag ont i ryggslutet men inte framtill. Annars har jag varit väldigt pigg.
Jag ringde till förlossningen, bm blev förbryllad pga den bruna färgen, hon trodde inte att det var fostervattnet men var inte säker heller, troligtvis är det livmodertappen sa hon, jag skulle ringa tillbaka om två timmar. Det känns inte helt bra detta...
Rosa Kitty skrev 2008-01-22 09:44:39 följande:
du behöver inte oroa dig! du är ju fullt gången och skulle det vara något krux så får du säkert föda på stört! snart kanske du är mamma! lycka till
De på förlossningen ville att jag skulle avvakta hemma och ringa åter vid behov. Än har jag inga känningar, jag hoppas det kommer igång snart, men vad jag förstår så kan det ta flera dagar till t.o.m nån vecka...mitt i allt detta när jag skulle skjutsa svärmor hem, halkade jag o trilla på rumpan, typiskt ...
Tack för ert stöd...