• 080609

tatuering i svank=ingen epidural?

jag läste nyss ett inlägg där en tjej förmodligen inte kunde få epidural pga sin tatuering. Jag har oxå en tatuering i svanken och blev jätte skraj över att inte kunna få epidural om jag så vill. Är det fler som har blivit nekade pga av sin tatuering? jag frågade min BM om detta och hon sa att hob aldrig hade hört talas om att inte kunna få epidural pga tatueringar, då blev jag nöjd, nu blev jag skit nojjig!!!

• Svar på tråden tatuering i svank=ingen epidural?
  • Mickis74

Jag har hört att det beror på hur den sitter....

• Imox

det är bara snack.......
    beror på hur den sitter men då kan dom sätta den lite högre
    eller om man har "en tom ruta i tatton"

• CottonCandy

jag har hört att de bara e skrock för å skrämma folk

• Tvåvingen

Klart du kan få epidural även om du har tatuering. Lycka till!

• 080609

tack! det känns lite lugnare nu... jag har ju inte en tatuering som är helt tät, så de borde kunna hitta en tom yta. Pju!!

• Jossi78

Min svägerska fick barn 13 dec & hon har en tatuering i svanken. Hon fick epidural, så de är nog bara påhitt!

♥Mamma till Ellen, Lova & Indra & Liam♥
  • pyretina

Man kan få det trots tatuerad svank.. Jag har en rätt stor tatuering där och narkosläkaren hade inga problem alls att ge mig eda..
    Däremot finns de vissa narkosläkare som kan vara lite motvilliga att ge när man har en stor svank tatuering...
    Min bm skrev i mina journaler att jag ville ha en tidig bedömning om den narkosläkaren kunde ge mig eda.. Fast när dom ringde efter läkaren tyckte hon att de var löjligt och bad dom ringa henne när de vad dags att ge den istället..

Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • CottonCandy

tror inte att de har nått med de att göra alls förvisso..

• WimsA

Jag fick EDA och har en tatuering i svanken. Inga problem!

• Malin83

Jag har en tatuering i svanken och jag fick eda när jag födde min son och hoppas även hinna få en när nästa barn föds. Har hört att det e beroende av hur tatueringen är placerad, men jag har även hört att det inte spelar någon som helst roll.

Hoppas du får en bra förlossnings upplevelse med en välfungerande smärtlindring!

Mamma till Anton som ska bli storebror----->BF 080414
Svar på tråden tatuering i svank=ingen epidural?