• Cecci78

Har någon instruktionsboken till Medela bröstpump??

Skulle vara mycket tacksam för lite hjälp! Jag har köpt en Medela på tradera o instruktionsboken var inte med. Jag undrar vilka delar man kan diska i maskin (om det står något om det).

• Svar på tråden Har någon instruktionsboken till Medela bröstpump??
  • mistryrose

Hej! jag har en medela och diskar alla delar i maskin. Det går även att koka alla delar. Ja, förutom pumpen då förstås.

• Cecci78

tack för svaret. Vad menar du med pumpen? Den elektriska? jag har en harmony handpump och håller precis på att koka den och en del delar är i maskinen, hoppas jag inte gjort något dumt nu.... diskar du även mjukdelar i maskinen?

• mistryrose

Åhå, jag har ju en elektrisk. Jag diskar alla delar förutom den elektriska pumpen. Tror säkert att du kan diska alla delar i maskin och även koka dem.

• gunilla m

Hej!

Har en sådan jag med. Diskar allt i maskinen eller kokar förutom den del som man pumpar med, dvs den där man trycker på när man pumpar. Men det är ju samma plast så jag tror inte det är någon fara men den kommer ju aldrig i kontakt med mjölken, behövs bara enligt instruktionen diskas av då och då när den känns lite smutsig.

• Ninni68

Hade Medela Harmony, vill minnas att vi körde alla delar i diskmaskinen. Och det stod i instruktionerna att man kunde diska i maskin eller koka.

Svar på tråden Har någon instruktionsboken till Medela bröstpump??