Fonderna rasar! Vad bör man göra?
Hur tänker ni?
Ska man ta ut sina pengar nu medan man har något kvar eller ska man ha is i magen och tro att det kommer vända snart?
Hur tänker ni?
Ska man ta ut sina pengar nu medan man har något kvar eller ska man ha is i magen och tro att det kommer vända snart?
Jag väntar, det går upp igen... (hoppas jag).
Fast mina fonder går bra nu ser jag .
Beror ju på om du kommer att behöva använda pengarna snart... i annat fall så skull ejag låte dem sitta kvar. Det vänder alltid igen...
vad menas med snart då? =) Kommer det ta flera år innan det vänder tror ni?
Snart = inom ett år. Har du inte planerat att använda dina pengar inom ett år skulle då jag låta dem vara kvar.
om det är ett långsiktigt sparande ska du behålla dem inne, annars missar du ju uppgången!
enligt en expert på svt i morse så kommer börsen att nå botten om en till två veckor. Sen kommer troligtvis ett större skutt uppåt. Som det alltid brukar göra.
Allvarligt, om man nu har fonder och sånt. Kollar man inte upp vad som sägs i tv och tidningar?
Eller sätter man in pengar och hoppas på det bästa?
FOnder bör ju vara ett långsiktigt placerande så det är bara att sitta och vänta på uppgången. Det mesta av mina placerade pengsingar ska ligga och gotta sig i 20 år så jag har ingen panik alls. Även om det är lite jobbigt att se hur mycket en del av dem har minskat bara under det senaste året.
Men andas lugnt. Om några månader är det köpläge igen, så vad man skulle kunna göra (om man har ett regelbundet köpande) är att dra ner på köpandet just nu och köpa mer senare i vår när det blir billigare.