Halmstad!!!
hej hej alla unga föräldrar i halmstad!
nu är det bestämt jag och min tvååriga son flyttar till halmstad! söker lägenhet som en tok men vill gärna lära känna lite folk innan vi flyttar =)
hej hej alla unga föräldrar i halmstad!
nu är det bestämt jag och min tvååriga son flyttar till halmstad! söker lägenhet som en tok men vill gärna lära känna lite folk innan vi flyttar =)
Hello.. Halmstad är en fin stad.. kommer ifrån Kungälv, å det ligger ju inte riktigt lika högt upp som mellerud.. Men en bit iaf
Har en 2 års pojke vi med.. Eller ja.. Han är snart 2.5..
Skicka mail till akelius för att söka bostad med.. Vet inte om du känner till halmstad?
Välkommen ner iaf Kram
jag bor inte i halmstad, men jag e där väldigt ofta :)
Maddissen85: ja då ligger ju våra pojkar rätt när i ålder. när är han född?? nä jag känner inte till halmstad så jätte mycket. har en kompis som flyttat dit och nu känner jag bara att jag oxå vill byta miljö så=)
zasata: hehe okej var bor du då?
jag bor i göteborg.
min dotter är 8a mån och hennes farmor och farmor bor i dom nya lägenheterna på nissan strand. så hälsar på där 1gång i månaden i alla fall
Chigitita: Leo är född den 28/9-05... Jättemysigt är det iaf för barn.. Många fina stora lekplatser runt om över i stort sätt hela staden.. Finns många fina områden att bo på med.. Sen så är det mycket trams om vart man ska bo.. Vi trivs jättebra på öster.. Lagom till motorvägen 20 min LÅNGSAM promenad till city och 15 min till eurostop som ligger vid motorvägen om man hellre vill fika/handla/shoppa där
Vart har din kompis flyttat?
Maddissen85: åh de låter jätte ba ju! jag bryr mej inte så mycket om just nu vart jag ska bo bara jag får nått. har redan fått 8 nej =( Jag vet inte exakt vart hon bor för hon flyttade in till sin moster =)
är det någon som vet vem man kan ringa å så som är lätt att få lägenhet av i halmstad?
vet att det är rätt svårt, men finns många 2a hand som man kan hyra ett år och sedan ta över. så fick sambons syster lägenhet mitt i stan på 2månader.
öhh, vi har fått lägenhet å tre veckor. Bägge gångerna vi sökte.. På www.hfab.se lägger de upp direktlägenheter som man kan vara de första fem att söka (om man är snabb)De lägger inte upp direktlägenheter varje kväll utan endast tid och tors klockan 19.00...
Sen så skickade vi in en ansökan till Akelius och fick bostad även där ganska snabbt...
Hur länge har du varit sökande? är du medlem på HFAB? Nämligen om du har varit sökande i 2 år så kan du ta våran lägenhet. vi ska nämligen flytta. men det är ju om du har varit sökande på hfab i två år... Detta är en trea i sennan som ligger 10km utanför halmstad. den är på 92 kvm och vi har nyligen lagt nytt golv och målat, nya lister osv. den är jäätte fin. Sennan är ett otroligt barnvänligt ställe. Halmstad är en jätte fin stad! Jag är uppväxt här och är en stolt halmstadsbo :D