• Johannah Ottosson

Pluppar????

Hej!

Någon som vet vart man kan köpa pluppar med tillhörande pluppmatta??

Vet inte ens om det heter pluppar, men det ser ut som små svampar, eller jättestora synålar som man stoppar i en typ pärlplatta fast med hål istället.

Hmmm konstig förklaring kanske, men hoppas att någon vet vart man kan få tag på sådana eller vet vad de heter!!

• Svar på tråden Pluppar????
  • miababia

vet precis vilka du menar, kallar dem faktiskt oxå för pluppar....ska till ett ställe idag som jag tror har såna och kan fråga där. har du inte fått svar innan så kanske jag kan ge dig i em.

• Johannah Ottosson

åhh supergulligt av dig!

Jag väntar

• miababia

lite sent men...favoriterna har ju varit borta.... finns tydligen att köpa i de flesta leksakts affärer fast de jag pratade med hade inte heller något annat namn än "pluppar"

• Johannah Ottosson

Tack så mkt miababia ! Har kollat med BR i stan och där visste de vad jag menade men hade tyvärr inga sådana. Får kolla i ngn annan stad kankse! Tack ändå. Min mamma har lånat hem ngr från dagis som vi kan låna tills vi hittar egna. Min son tycker det är såå kul att sitta och pilla med det!

• CCA

Om du inte får tag i butik så verkade du ju som d hade bra kontakter med förskola. Det är ganska vanligt att förskolor gör en beställning så här på våren och jag vet att de finns med i flera av de produktkataloger som förskolor vanligtvis beställer ifrån. Kanske förskolan kan vara snälla och ta med en såda till dig om de själva ska göra beställningen.

• Karin79

Jag har för mig att vi kallade dessa "nopper" när vi var små, men jag är inte helt säker.

Svar på tråden Pluppar????