• för dig

Tips på bra tygaffärer i Linköping

Jag har tänkt att jag skulle försöka ge mig på att börja sy. Någon som har tips på saker som kan vara bra att införskaffa? Symaskin har jag redan. ;)
    Men sen undrar jag också om någon har ett tips på en bra syaffär i linköping där de säljer många och fina barntyger? Eller där det helt enkelt finns trevlig och hjälpsam personal! :)

• Svar på tråden Tips på bra tygaffärer i Linköping
  • Elphaba

Hittar du några tips tas de tacksamt emot här också :) Vet bara den mitt inne i stan, snett emot blomsteraffären lite bortom trädgårdstorget. Ohlsons tyger eller vad den heter, och tycker den har rätt dåligt sortiment (av det jag söker).

• för dig

Haha, precis den som jag också varit inne i och tyckt jaha var det här det bästa de kunde komma med? :D

• A n k i

Akvileja på platensgatan har ett stort sortiment av fina tyger. Det finns också en stor butik på tornby som jag inte kommer ihåg vad den heter. Marimekkobutiken på bokhållaregatan har ju med tyger, likaså Lindholms.

Det var de jag kom på nu =)

• Mill06
    Elphaba skrev 2008-01-29 21:07:02 följande:
    Vart i Tornby?Vart ligger Lindholms?
    Den i Tornby, tror jag att de menar den vid kjell Asklings bil (toyota), man ser den från Bergsvägen.
    Maja- min lilla sessa!
  • för dig

Jaha det börjat låta som om det är dags att ta en runda och kolla läget. Är dock lite tveksam till Lindholms...känns ju inte direkt som de har tyger till barnkläder utan mer till soffor och gardiner. Men skam den som ger sig, kolla kan man. :)

Och Lindholms har väl flyttat till tornby de också om jag inte minns fel. Till något av alla dessa nya huskomplex.

Själv har jag faktistk fyndat lite på second hand, tex vuxentröja i härlig mjukkvalitet, tyg att sy klänning av samt ett tyg att ha till foder. Och allt under 100 kr. :)

• Pirella

Det finns en rätt bra tygbutik på Djurgårdsgatan, nästan ända nere där Drottninggatan korsar. Den ligger på samma sida som ICA-butiken, och ganska nära den också. Jag tror den heter Tygfabriken eller något liknande.

• A n k i

för dig skrev 2008-01-29 22:58:48 följande:

Jaha det börjat låta som om det är dags att ta en runda och kolla läget. Är dock lite tveksam till Lindholms...känns ju inte direkt som de har tyger till barnkläder utan mer till soffor och gardiner. Men skam den som ger sig, kolla kan man. :)Och Lindholms har väl flyttat till tornby de också om jag inte minns fel. Till något av alla dessa nya huskomplex.Själv har jag faktistk fyndat lite på second hand, tex vuxentröja i härlig mjukkvalitet, tyg att sy klänning av samt ett tyg att ha till foder. Och allt under 100 kr. :)
    Jag nämnde Lindholms som svar på den sista delen i din fråga i och för sig... De har mycket kompetent personal och jag misstänker att de har möjlighet att beställa hem det mesta man letar efter. =)
Svar på tråden Tips på bra tygaffärer i Linköping