• stinaliza

Tatueringssalva?

Ska tatuera mig på måndag och jag undrar vilken salva jag ska skaffa att smörja med efteråt? Har hört både helosan, jukkon och repair. Vilken är bäst? Vad har ni använt. Jag tror min tatuerare rekommenderar jukon (eller hur det stavas)

• Svar på tråden Tatueringssalva?
  • Nimsy

helosan har jag bara hört.. men var ju ett tag sedan man tattuera sig =)

• Nisses lada brinner

Bepanthen tror jag det stavas, har jag använt.

• Mickis74

Jag blev rekommenderad Helosan när jag gjorde min.

• schatzi

Japp Helosan är bäst enligt min erfarenhet.. har själv 2 tatueringar.. ett tips, köp med en flaska handsprit också så att du har rena händer innan du smörjer in tatueringen

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Kasta inte igelkottar i din egna ballongaffär ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Imox

helosan har ja andvänt till alla min!!!!
    det bästa du kan få onödigt att köpa speciella tatto salve öfr flera hundra
    helosan är jätte bra!!!!

• skogsmor

Jag har använt och blivit tipsad om Helosan de två ggr jag tatuerat mig men googlade uppjukon och skulle tro att det är ungefär samma typ av salva som helosan.
    Har aldrig sett jukon i handeln medans helosan är ganska enkel att få tag på , apoteket eller mataffären ex vis. SÅ köp du den du hittar, men fråga gärna tatueraren om det finns någon skillnad på helosan och jukon o berätta här kan vara intressant att veta, skall så småningom göra en tredje tatuering.

~*¤*~ BF Juni 2008 ~*¤*~
  • Valkyriah

Både jag och sambon föredrar helosan.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • agtiwi

Jag blev rekommenderad och använde helosan.

• hannahlilla

Helosan var inte bra för mig, huden kan nog inte andas med den salvan så jag fick små utslag som kliade något enormt och dom ville inte försvinna.
    Jag började istället använda min dotters salva från weleda och det funkade mtk bättre på mig.
    Men alla är ju olika, de flesta verkar ju gilla helosan så det kanske är bra att testa med det först.

Elvira, 19/3-07.
  • Valkyriah
    hannahlilla skrev 2008-01-22 12:25:49 följande:
    Helosan var inte bra för mig, huden kan nog inte andas med den salvan så jag fick små utslag som kliade något enormt och dom ville inte försvinna.Jag började istället använda min dotters salva från weleda och det funkade mtk bättre på mig. Men alla är ju olika, de flesta verkar ju gilla helosan så det kanske är bra att testa med det först.
    Kan har varit så att du smörjde för mycket med ett för tjockt lager ?
    Den är ju väldit fet så man kan få som små finnar
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Frosk

Jag har hört att helosan inte längre har de antiseptiska egenskaperna kvar.

• stinaliza

Ok, tack.
    Jukon finns på Maxi, i alla fall hos oss :)
    Håll tummarna på måndag, är lite nervös :D

• HumlanEkerö

Jag har alltid haft HElosan,men sen finns det en liten rund bruk de säljer hos tatuerae,sen kostar ofta runt 80 spänn tror jag..den rekommenderade min senaste tatuerare..Minns inget namn,men säkert lika bra som Helosan fast dyrare!

Svar på tråden Tatueringssalva?