• Issika

Föräldraledighet utomlands?

Vi vill åka iväg i höst. Men för att ha råd måste vi sälja vår bostadsrätt (vilket känns mer okej än något eftersom vi inte vill bo kvar). Men hur har ni som sålt gjort med möbler (att magasinera verkar svindyrt). Skall vi sälja dem och spara lite godbitar? Vi har möjlighet att ställa lite av våra saker på ett ställe så det löser sig nog.

Jag är intresserad av var ni åkt, hur ni har bott, hur länge o.s.v. Tack!

• Svar på tråden Föräldraledighet utomlands?
  • Amor Fati

Det enklaste är nog att sälja alla möbler o grejer och spara saker som man bara inte kan göra sig av med. JAg ställde undan ett tiotal kartonger hos en kompis innan vi flyttade. Fast det är klart, allt beror på om ni tänker flytta för gott eller bara tillfälligt.

• Issika

Ah, tack för svar. Ja det verkar som om det är det smartaste. Sälja allt utan godbitarna. Det låter skönt. Vart stack ni iväg? Hur länge?

om jag får fråga!

• Koffie

Men, är det verkligen så dyrt att hyra en container och låta den stå någonstans? Kan ni inte fråga på era jobb om ni får låta en container stå där någonstans medan ni är iväg - mot en billig peng eller så? Många stora flyttfirmor och transportföretag erbjuder också den sortens magasinering och det behöver inte bli så himla dyrt.

Svar på tråden Föräldraledighet utomlands?