• Marlene B

7 stycken ananas sedan så är förlossningen...

....igång? Är det någon som testat denna metod?

Det finns ett enzym som kallas Bromelain som enbart återfinns i färsk ananas och som i tillräcklig mängd kan påverka cervix och mjuka upp tappen och på så sätt sätta igång förlossningen. Bromelain används även i tablettform mot bl a artros.
    Enzymet finns enbart i färsk ananas och inte i tillagad, konserverad eller behandlad ananas på burk.

Nu vill jag veta om någon testat detta och om det fungerar? Dvs vräkt i sig 7 stycken ananas och på så sätt satt igång förlossningen.

Det verkar blodtryckssänkande och blodförtunnande så har du lågt blodtryck och/eller dåligt blodvärde så är det nog ingen höjdare att vräka i dig dessa mängder. Jag har det så det kommer inte att vara aktuellt för min del men jag är ändå intresserad om det fungerar.

Någon som testat eller någon som kommer att testa?

Skriv här hur det gick.

• Svar på tråden 7 stycken ananas sedan så är förlossningen...
  • Lamilla

Jag hade testat men jag tror inte jag orkar äta 7 stycken. Är det inom 24 h eller? Då kanske

• Viggo och pyrets mamma

Lamilla- nej precis, 7 ananasar är rätt mycket att klämma i sig och kommer iaf inte bli aktuellt för mig då jag redan går på blodförtunnande medicin. Men man blev ju lite nyfiken på om det funkar.

• Marlene B

Ja du jag vet inte..jag antar att så länge det är kvar i kroppen så har du ju enzymet i dig så det kan mycket väl fungera även fast det tar lite tid att äta upp.
    Om man mixar ihop ananasen och dricker det då, det borde ju vara lättare än att tugga i sig..*s*

Jag skulle lätt velat testa i v 38 om inte jag hade haft så dåligt järnvärde och lågt blodtryck.

• satyria

Färdknäppen (sex) är nog en bättre metod
    funkade för mig i allafall o ganska trevlig *S*

• Lamilla

Men det finns en ört som heter GoldenSeal (kanadensisk gulrot tror jag på svenska). Den används till att stärka immunförsvaret med men i Usa är den känd för att även framkalla förlossning. Den ger sammandragningar. Man skall inte använda den tidigt i graviditeten för att den kan framkalla missfall. Jag har inte prövat men jag har hört om den ett antal ggr när jag bodde i New York.

• lövet

Ingen aning om det fungerar, men dottern föddes en dag då jag åt extra mycket ananas till frukost. Värkarna började när jag plockade in frukosten. Måste dock tillägga att jag åt rätt mycket ananas även tidigare under graviditeten utan att det startade någon förlossning. 7 ananasar verkar dock väldigt svårt att äta på raken t.o.m. om man som jag älskar ananas.

• Lamilla

Där sa du ngt! Jag skall mixa ananasen! Frågan är bara hur jag ska orka bära hem 7 ananasar...och vad fan skall de tänka om mig i kassan

• kidA

fräter man inte upp hela munnen då? o får sprutbajs typ?

spännande låter det iaf. kan du inte prova o rapportera sen hur länge du fick sitta på toa efteråt?

livrädd med stil
  • Vårsolen

äta 7 ananas?usch det måste göra rejält ont i munnen då, man blir ju skinflådd av bara en halv ju!
    testade alltså inte "kuren" och vet ingen som gjort det heller.

• Lamilla

kidA Sprutbajs får man om man dricker en ricincoctail- Fy fan *spyr*

Svar på tråden 7 stycken ananas sedan så är förlossningen...