• Anonym (Kulan)

Jag har en kula i slidan???? Hjälp!!

Det är så att de senaste dagarna har jag kännt som en hård runt grej i min slida (Märkt av den när jag ska käna på livmodertappen) den sitter ganska långt ner i slidan, kanske bara 3-4 cm från själva slidöppningen. Vad kan detta vara??? den sitter på väggen mot ändtarmen, alltså inte mot livmodersväggen, utan mittemot.

Den gör inte ont eller så, men ändå...vad gör den där? Det är som en rund knöl, ca 2-3cm diameter...

Jag var hos gyn den 10 januari för o reda ut varför jag har fått såpass oregebudnen mens sen jag slutat med p-piller. hon gjorde även VUL och tittade i slidan men allt såg bra ut.

Kan jag fått en cysta nu efteråt?? borde hon inte sett att en cycta höll på att växa såfall??

Kan det vara nåt helt annat?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-22 13:44
    Den gör inte ont... inte när jag rör vid den heller. Jag hade sex senast igårkväll..så den gör inte ont vid hastig beröring heller... Min smabo kände inte av den. Jag ah rinte sgat nåt till han förräns idag, då den verklgien blivit rund.

vad kan det vara?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-22 13:44
    Den gör inte ont... inte när jag rör vid den heller. Jag hade sex senast igårkväll..så den gör inte ont vid hastig beröring heller... Min smabo kände inte av den. Jag ah rinte sgat nåt till han förräns idag, då den verklgien blivit rund.

vad kan det vara?
  • Svar på tråden Jag har en kula i slidan???? Hjälp!!
  • Anonym

Du är inte hård i magen då för man kan känna avföring genom slidan. Känns det likadant efter toabesök så vet du att det inte är det

• Anonym (Kulan)

Nää.. inte hård i magen. Int lös heller för den delen.

Alltså, jag har kännt den nu i några dagar, den blir bara större o större....förut va det bara som en upphöjning, nu är det verkligen en rund kula!!

Jag är rädd!

• Geléhallon89

för gör den inte ont och du har vanliga flytningar som inte luktar. så borde det ju va som det ska. :)

• Anonym (Kulan)

Jag har rättså rikligt med flytningar just nu. Tror jag nyss haft ägglossning.

Om det är talgkörtel, försvinner den efter sig själv då såfall? Ska man behandlas?

• Anonym

jag hade oxå en kula i underlivet den lukta illa och jag fick väldigt mkt flytningar av den....men den har nu ramlat bort av sig själv....

• Anonym (kula)

glömde säg att jag fick den 3 månader efter min förlosning läkarna tror att de blev lite extra hud som lekte fel ...

• Anonym

Varför gå och oroa sig? Ta kontakt med KK istället...

• Anonym (Kulan)

Tack för alla svar...

När min sambo skulle kolla/känna efter kulan igår va den plötsligt borta. Så, ja...kanske var det extra samlat hud eller nåt. Men blev ändå orolig. Att jag inte tog kontakt med kk eller liknande var för att jag ville vänta några dar, ifall den försvann..vilket den gjorde. Och jag skrev här för jag ville veta om folk varit med om liknande eller så..

tack alla!

• Indianica

Anonym (Kulan) skrev 2008-01-23 09:29:48 följande:

Tack för alla svar... När min sambo skulle kolla/känna efter kulan igår va den plötsligt borta. Så, ja...kanske var det extra samlat hud eller nåt. Men blev ändå orolig. Att jag inte tog kontakt med kk eller liknande var för att jag ville vänta några dar, ifall den försvann..vilket den gjorde. Och jag skrev här för jag ville veta om folk varit med om liknande eller så..tack alla!
    Polyp eller endometerios är det jag tänker på. Jag själv har endometerios och har en kulor som känns ibland. De kommer och går och det är en vanlig men ofarlig åkomma. Annars kan det ha varit en tumör också. Bli nu inte livrädd, det är jättevanligt med tumörer. Det är en ansamling celler som klumpat ihop sig var som helst, ofta är de godartade och en sådan grej kan lossna.
  • Indianica

Glömde skriva att det sannolikt också kan ha varit en svullen (inflammerad) körtel.

• Anonym (Kulan)
    Indianica skrev 2008-01-23 09:51:40 följande:
    Anonym (Kulan) skrev 2008-01-23 09:29:48 följande: Polyp eller endometerios är det jag tänker på. Jag själv har endometerios och har en kulor som känns ibland. De kommer och går och det är en vanlig men ofarlig åkomma. Annars kan det ha varit en tumör också. Bli nu inte livrädd, det är jättevanligt med tumörer. Det är en ansamling celler som klumpat ihop sig var som helst, ofta är de godartade och en sådan grej kan lossna.
    Mjo, endometrios har jag läst om. fast grejen är att kulan bara försvann..inte så att en lossnade. den bara va inte där helt plötsligt?
Svar på tråden Jag har en kula i slidan???? Hjälp!!