Nappflaska som efterliknar bröst?
Är det någon som kan tipsa mig om någon nappflaska som efterliknar tekniken bebisen använder när man ammar? Min lilla dotter ammar och kan varken ta napp eller den nappflaska jag köpt på affärn.
Är det någon som kan tipsa mig om någon nappflaska som efterliknar tekniken bebisen använder när man ammar? Min lilla dotter ammar och kan varken ta napp eller den nappflaska jag köpt på affärn.
Den enda flaskan som fungerade bra för mig var/är Mam Ultivent.. har du provat den?
Åk till t.ex babyproffsen och kolla.
Kan bara hålla med, det är den flaskan vars napp är mest lik bröstet.
Kanske onödigt, men instämmer till fullo!
Avent har fungerat bra tycker jag.
Här finns lite att läsa:
www.avent.com/se/sv/bottlefeeding_feeding_bottle.php
Det finns en som heter TOMMEE TIPPEE som är precis som ett bröst! Mjuk napp och en form som påminner om ett bröst!
Finns bl a på babyproffsen att handla..
Har du testat den? Eller finns det någon annan här som har testat den? Funkade det? Jag har en liten tjej på 4½ månad som vägrar att ta flaska å bara "tuggar" på nappflaskan... Har testat tre olika nappar. Börjar tröttna på att försöka men det vore så skönt om hon kunde ta flaska..! Så jag vill gärna höra vad ni har för erfarenheter innan jag köper 4e nappflaskan...
Min son är 3½ månadoch han tog inte napp förrens för ca 2 veckor sedan.. men han tuggar fortfarande på nappflaskorna. har provat vanlig, mam ultivent, mam smala uppåtböjda.. inget har funkat
dottern tog mam smala uppåtböjda när hon var 10 månader och ett par latex i samma form från barnenshus.
Nu har jag beställt Mam ultivent! *Håller tummarna*
Tack för alla svar!