• Syrran79

Nappflaska som efterliknar bröst?

Är det någon som kan tipsa mig om någon nappflaska som efterliknar tekniken bebisen använder när man ammar? Min lilla dotter ammar och kan varken ta napp eller den nappflaska jag köpt på affärn.

• Svar på tråden Nappflaska som efterliknar bröst?
  • m3ssy

Den enda flaskan som fungerade bra för mig var/är Mam Ultivent.. har du provat den?

• underworld

Åk till t.ex babyproffsen och kolla.

• Syrran79
    Svar på #1
    m3ssy skrev 2008-01-22 15:13:55 följande:
    Den enda flaskan som fungerade bra för mig var/är Mam Ultivent.. har du provat den?
    Ok, tack! Ska prova den!
  • Sicali

Kan bara hålla med, det är den flaskan vars napp är mest lik bröstet.

m3ssy skrev 2008-01-22 15:13:55 följande:
  • TeeTee

Kanske onödigt, men instämmer till fullo!

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • Zeppa

Det finns en som heter TOMMEE TIPPEE som är precis som ett bröst! Mjuk napp och en form som påminner om ett bröst!
    Finns bl a på babyproffsen att handla..

• Peanut

Har du testat den? Eller finns det någon annan här som har testat den? Funkade det? Jag har en liten tjej på 4½ månad som vägrar att ta flaska å bara "tuggar" på nappflaskan... Har testat tre olika nappar.  Börjar tröttna på att försöka men det vore så skönt om hon kunde ta flaska..! Så jag vill gärna höra vad ni har för erfarenheter innan jag köper 4e nappflaskan...

Zeppa skrev 2008-01-22 16:33:00 följande:
    Det finns en som heter TOMMEE TIPPEE som är precis som ett bröst! Mjuk napp och en form som påminner om ett bröst! Finns bl a på babyproffsen att handla..
    Neah 20070911
  • marlene23

Min son är 3½ månadoch han tog inte napp förrens för ca 2 veckor sedan.. men han tuggar fortfarande på nappflaskorna. har provat vanlig, mam ultivent, mam smala uppåtböjda.. inget har funkat
    dottern tog mam smala uppåtböjda när hon var 10 månader och ett par latex i samma form från barnenshus.

• Syrran79

Nu har jag beställt Mam ultivent! *Håller tummarna*

Tack för alla svar!

Svar på tråden Nappflaska som efterliknar bröst?