• Tjockomammut

Tycker du att kusingifte/förhållande är detsamma som incest?

Är det snubblande nära incest att gifta sig med sin kusin eller helt ok?  Man har ju faktiskt samma mormor/farmor... Ganska nära släkt egentligen. Även risk för missbildningar hos barnet kan man se.

Vad tycker ni om saken?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att kusingifte/förhållande är detsamma som incest?
  • Mickis74

Ja...jag tycker det, trots att det är helt ok enligt lag.

• Peztis

Japp, det tycker jag, skulle ALDRIG ens överväga mina kusiner som partner. Huuuuuu... (och det har inget med dem som personer att göra utan att de är familj).

I serbiskan finns det inte ens ett ord för kusiner som jag har förstått det, man använder istället ordet bror/syster och det säger ju en del... man är ju nära familj, alltså.

Fast man får tydligen gifta sig med sin kusin enl lag.

• Lola Jämtland

Näe, inte incest.

Men lika obegripligt o konstigt är det.
    Måste ju finnas fler människor här i världen är de man är släkt med.....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Fluffguf

Jag tycker inte att det är samma sak som incest, men jag tycker inte att det är normalt för den delen. Jag skulle aldrig vilja ha ett förhållande med en så nära släkting, men jag tycker inte att det är lika hemskt som med ett syskon.
    På tal om det så är det i vissa fall tillåtet att gifta sig med halvsyskon om man har speciellt tillstånd, DET tycker jag är sjukt!

• VulgusProfanum

Nej det är inte incest. Rent biologiskt så är det heller ingen fara att gifta sig med sin kusin- även om jag personligen tycker att det måste finnas andra lämpliga kandidater än en kusin.

Beauty fades Dumb is forever!
  • Ch Belair

Nej inte samma sak som incest. Men personligen tycker jag det är lite äckligt.

• elinvd

Nej inte incest. Men tycker det är för nära släkt för att det ska vara okej.

Don't let other people determine your future
  • MARIA99

Ja nära in på iallafall! är ju nära släkt det ju

• Lurvenpajsaren

Haha! Nu är det jag som förföljer dig, Belair!

Nej, jag tycker inte heller att det så illa som incest, men jag tror inte att jag som eventuell mormor eller farmor vill se mina barnbarn hångla i soffan!
    Det är något väldigt obehagligt över det...

• Jesster

Man får väl t.o.m gifta sig/skaffa barn med sitt halvsyskon även om jag tycker att det är... alldeles för nära. Så ja, jag tycker att förhållande mellan kusiner är lite av incest även om det är tillåtet i lagens mening.

♥ v.15 ♥
Svar på tråden Tycker du att kusingifte/förhållande är detsamma som incest?